Tyrannosaur

Originaltitel: Tyrannosaur
Regissör:Paddy Considine
Utgivningsår:2011

Om Tyrannosaur:

Joseph, en plågad, självdestruktiv man omgiven av våld, finner hopp och räddning i Hannah, en kristen välgörenhetsarbetare. Från början ser han ner på hennes tro och hennes förmodade idylliska liv, men han inser snart att Hannahs liv är allt annat än fridfullt.
Se filmen på Plejmo

Regissör: Ken Loach
År: 1998
Genre: Drama, Romantik
Mitt namn är Joe

Peter Mullan, Olivia Colman, Eddie Marsan, Ned Dennehy, Sian Breckin, Paul Conway, Paul Popplewell, Samuel Bottomley, Sally Carman

Paddy Considine

Drama

Storbritannien
Diskussioner om Tyrannosaur  (0 diskussioner)
Kommentarer om Tyrannosaur (99 st)
hsimpson (Anmäl)   16:21 5/7
Nej. Det blir för mycket misär utan någon riktig poäng.
hardcore (Anmäl)   14/7 2018
När såna här filmer lyckas och fångar tag i en så är dom väldigt bra. Väldigt bra spelat av alla i filmen. Det var denna filmen som gjorde att jag upptäckte Olivia Colman som här spelad misshandlad fru. Peter Mullan passar väldigt bra att gestalta lite såna här typer av roller, lodisaktiga. Birollerna är också bra som eddie marsan som svin och ned dennehy som fyllo.
Filmfantast86 (Anmäl)   28/10 2017
haajen (Anmäl)   15/11 2016
Hatade verkligen den här filmen, ren misär-porr. Männen super och slåss, den enda kvinnan gråter och blir misshandlad. Det hela är banalt, intetsägande och plågsamt tråkigt.
Mat1az (Anmäl)   30/4 2016
Stark och väldigt gripande film. Nästan bara misär och mörker rakt igenom i denna. Ned Dennehy piggar i alla fall upp stämning i de scener han är med i, speciellt scenen där han snackar om sitt Zoo. Och den slutar ju faktiskt med hoppet uppe.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Tyrannosaur
Se filmen