Tysta leken

Originaltitel: Tysta leken
Regissör:Görel Crona
Utgivningsår:2011

Om Tysta leken:

Om tre vuxna kvinnor som ovetandes om varandras existens gemensamt ärver ett hus av en okänd kvinna. När de träffas börjar de undersöka hur ödet fört dem samman.
Se filmen på Plejmo

Regissör: Edward Dmytryk
År: 1968
Genre: Western
Shalako

Maria Lundqvist, Per Oscarsson, Carina Lidbom, Johan Fagerudd, Georgi Stajkov, Malin Arvidsson, Bengt Braskered

Görel Crona

Drama

The Quiet Game

Sverige

Recension Tysta leken

- Jules4893 sätter betyg 1 och skriver:
Görel Krona är väldigt erkänd inom skådespelaryrket och har där en väldigt hög status. I Tysta Leken, som är hennes regidebut, fungerar nästan ingenting. Även om man kan tycka att idén till filmen är vag så var den bättre än själva utförandet av filmen.

Recension av Tysta leken - Läs hela!

Diskussioner om Tysta leken  (0 diskussioner)
Kommentarer om Tysta leken (24 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   31/10 2017
Greystalker (Anmäl)   18/10 2016
Inser när jag läser synopsis att jag sett denna men utan att minnas mycket.
AlbinWesley (Anmäl)   20/10 2014
Det är en sak att det stora svaret som utlovas uteblir, istället ägnar man sig åt en del grejer som är lite smått intressanta mot slutet. Dock är det en annan sak att jag, när filmen väl når dit, inte bryr mig längre. Det fanns nån potential nånstans, och en ambition. Det räckte inte.
Toirun (Anmäl)   14/10 2013
Gillar den, intressanta och trovärdiga karaktärer och bra dramaturgiskt uppbyggbad.
samson82 (Anmäl)   3/2 2013
Om det hade varit möjligt att betygsätta skådespelarna hade de fått högre betyg än en etta. Filmen inleder ok med den i och för sig osannolika, men möjliga, situationen att någon testamenterar bort sitt hus till tre kvinnor som inte känner varandra. Många frågetecken men som tittare förväntar man sig att man ska få svar på frågorna i slutet. Filmen slutar dock på nåt sätt mitt i utan att man får några svar, mer än några antydningar när det gäller Maria Lundquists karaktär.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Tysta leken