U-Boat

Originaltitel: In Enemy Hands
Regissör:Tony Giglio
Utgivningsår:2004

Om U-Boat:

Handlar om besättningen på ubåten U.S.S. Swordfish som under Andra världskriget möter en tysk ubåt på väg hem efter många månader till havs.

Titel: Ubåten
Regissör: Robert Patton-Spruill
År: 1998
Genre: Drama, Komedi, Kriminalare
Body Count

William H Macy, Til Schweiger, Scott Caan, Lauren Holly, Thomas Kretschmann, Xander Berkeley, Jeremy Sisto, Sven-Ole Thorsen, Ian Somerhalder, Sam Huntington, Carmine Giovinazzo

John E Deaver

Drama, Thriller, Krig

Med i listor: U-båtsfilmer
Filmnummer: 20924
Diskussioner om U-Boat  (0 diskussioner)
Kommentarer om U-Boat (50 st)
angrybeaver (Anmäl)   21/4 2016
De som låg bakom detta måste ha velat så mycket mer. Den hade stor potential och hela twisten med att kämpa tillsammans var grym, om än inte fullt lika väl genomförd. På det stora hela en okej film.
lekke (Anmäl)   29/12 2015
Oh I dunno, varför ens försöka göra en ubåtsrulle när det har gjorts en "Das boot" tidigare? Bristerna blir så mycket tydligare när allt är en lågbudgetproduktion utan konstnärlig vision. Härlig stock footage!
apmannen (Anmäl)   5/12 2015
Filmsoffan gav ändå bonuspoäng till hur filmen nästan omärkligt för även det otränade ögat transformerades från en ubåtsfilm till en meningokockmeningitfilm.
Waldo Trumbull (Anmäl)   17/12 2012
Välspelat och bitvis spännande, men manuset engagerar aldrig trots en intressant story. På intet sätt dålig, men kunde samtidigt ha varit ack så mycket bättre. Klaustrofobin vill aldrig riktigt infinna sig, vilket är en grundläggande känsla i alla ubåtsfilmer, och vissa av skådespelarna håller inte riktigt måttet. Manuset innehåller en del tveksamma scener som bara är störande och som drar ner stämningen ytterligare.
Floop (Anmäl)   29/1 2012
Gillade att tyskarna faktiskt fick tala tyska emellanåt! Schweiger och Kretschmanns scener var bäst.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till U-Boat