Spirits of Death

Originaltitel: Un bianco vestito per Marialé
Regissör:Romano Scavolini
Utgivningsår:1972

Om Spirits of Death :

När Marialé är en liten flicka ser hon sin far mörda två älskande för att därefter skjuta sig själv i huvudet. Ca 30 år senare bor hon på en herrgård och har mentala problem. Hon bjuder in ett antal vänner som en efter en blir mördade.

Ida Galli, Ivan Rassimov, Luigi Pistilli, Pilar Velázquez, Giancarlo Bonuglia, Gianni Dei

Remigio Del Grosso, Giuseppe Mangione

Skräck

Italien
Med i listor: Giallo
Diskussioner om Spirits of Death  (0 diskussioner)
Kommentarer om Spirits of Death (3 st)
EvilNed (Anmäl)   3/3 2018
Hade detta varit den första giallon jag sett hade jag nog tröttnat rejält. Men efter att ha plöjt högt och lågt är det ändå rätt kul att återse vissa kära skådespelare såsom Luigi Pistilli, Ivan Rassimov och Evelyn Stewart. Lite tokigheter är det också, såsom när Luigi drar pistol för att ha ihjäl en snok och en flummig scen i källaren där folk villar bort sig i en labyrint av dockor och mannekänger.
ketto (Anmäl)   9/2 2012
jag tyckte att början av filmen var skitbra, men sen gick det verkligen utför.
idd (Anmäl)   8/1 2011
helt ok giallo med en rätt trist story å förvirrande, men förutsägbart manus.. rassimov är klart största behållningen..