Unbroken: Path to Redemption

Originaltitel: Unbroken: Path to Redemption
Regissör:Harold Cronk
Utgivningsår:2018

Om Unbroken: Path to Redemption:

Louis har överlevt en och en halv månad i en livbåt, och plågas av mardrömmar när han äntligen fått komma hem. Han träffar sin blivande hustru Cynthia, men kan inte släppa de hemska händelserna ur sitt förflutna. Kan Gud och böner bli räddningen han behöver?

Samuel Hunt, Merritt Patterson, Will Graham, Vanessa Bell Calloway, Vincenzo Amato, Bob Gunton, Bobby Campo, Gary Cole, Maddalena Ischiale, David Sakurai, David DeLuise, Gianna Simone, James Immekus, Maddie McCormick, Derek Brandon

Richard Friedenberg, Ken Hixon

Drama, Biografi

Unbroken 2

Diskussioner om Unbroken: Path to Redemption  (0 diskussioner)
Kommentarer om Unbroken: Path to Redemption (1 st)
Sture Stenhög (Anmäl)   02:46 12/2
Ingen direkt katastrof på något plan, men högst mediokert och oinspirerat. Man har trots allt sett filmer om alkoholism och PTSD förut, och den här upprepar bara på tröttast möjliga vis vad andra filmer redan gjort på temat. Slängt.ex. in en generisk scen där huvudpersonen drömmer mardrömmar för att illustrera hans inre kval. Det skulle annars vara intressant om någon av de här kristna standardfilmerna försökte göra en mer djupgående skildring av hur det går till när någon finner Gud, det skulle ju kunna ge en värdefull inblick för oss som ställer oss främmande till hela konceptet. Men det gör man alltså inte här, det mest bara sker. Louis Zamperinis livsöde är dock intressant, och det finns en viss poäng i att berätta fortsättningen på historien, men allt här andas gammal ambitionslös tv-film