Under the Greenwood Tree

Originaltitel: Under the Greenwood Tree
Regissör:Nicholas Laughland
Utgivningsår:2005

Om Under the Greenwood Tree:

I mitten på 1800-talet på bygden i England försöker en fattig ung man vinna en lärarinnas hjärta.

Titel: Svindlarens dotter
Originaltitel: The Way We Live Now
Regissör: David Yates
År: 2001
Genre: Drama, Romantik
Svindlarens dotter

Tom Georgeson, Keeley Hawes, Ben Miles, Steve Pemberton, Tony Haygarth, John Axon, Richard Leaf, Sean Arnold, Sian Brooke, Terry Mortimer, Aletha Steven, James Murray (II)

Ashley Pharoah

Drama, Romantik

Storbritannien
Diskussioner om Under the Greenwood Tree  (0 diskussioner)
Kommentarer om Under the Greenwood Tree (11 st)
Lilla Blåa Mus (Anmäl)   4/1 2016
Förutsägbar.
Netza (Anmäl)   21/12 2015
Svag trea. Det är ett klassiskt kostymdrama med många friare men tillför ingenting speciellt alls. Det är bleka skådespelare, blekt manus, bleka kostymer... så jag rekommenderar att man ser nästan vilket annat kostymdrama som helst.
gubben viktor (Anmäl)   19/8 2013
Jag trodde den skulle vara bättre. Kanske var tjejen för tantig eller killen för tjurig. Ingen feeling alls. Se istället North & South, Övertalning, Stolthet och fördom, Fruar och döttrar, Emma eller Northanger Abbey.
okidoki (Anmäl)   6/4 2012
Banal - men duger för en obotlig anglofil.
EliasN (Anmäl)   31/10 2011
Intressant film. Mycket bra kärleksdrama. Spännande att se hur extremt annorlunda syn på kärlek de hade då. Det finns naturligtvis nackdelar med den, men samtidigt också många fördelar (t.ex. att folk inte var rädda för att gifta sig och att stadga sig).
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Under the Greenwood Tree