Under the Skin

Originaltitel: Under the Skin
Regissör:Jonathan Glazer
Utgivningsår:2013

Om Under the Skin:

En mystisk kvinna i Skottland spenderar sina kvällar med att förföra ensamma män. Händelser leder henne in i en process av självupptäckt.

Titel: Species
Regissör: Claire Denis
År: 2001
Genre: Thriller, Skräck
Trouble Every Day

Scarlett Johansson, Michael Moreland, Jeremy McWilliams, Dave Acton, Kevin McAlinden, Andrew Gorman, Adam Pearson (II), Paul Brannigan, Krystof Hádek, Roy Armstrong, Alison Chand, Gerry Goodfellow, Dougie McConnell, D Meade, Lynsey Taylor Mackay

Jonathan Glazer, Walter Campbell

Drama, Thriller, Science Fiction

Storbritannien, USA, Schweiz

Recension Under the Skin

- jotnan sätter betyg 5 och skriver:
Scarlett, varför är det bara jag som älskar dig? Du gjorde mig förälskad i Lost In Translation och återigen i Her. Du är en sån jäkla skicklig skådespelerska och aldrig fått det erkännandet, men med Under The Skin kan ingen göra annat än att komma över på min sida. Under The Skin handlar om en rymdvarelse som tar en (ljuvlig) kvinnlig skepnad och förför män i norra Skottland. Hur kan man inte vara...

Recension av Under the Skin - Läs hela!

Diskussioner om Under the Skin  (0 diskussioner)
Kommentarer om Under the Skin (82 st)
Jockflake (Anmäl)   31/7 2018
Förbryllande, förvirrande, fruktansvärt kall och oerhört obehaglig film. Man vet mer efter att ha sett den, men den lämnade mig nästan ångestfullt oförstående. Kraftfull upplevelse, lämnade mig verkligen inte oberörd. Definitivt inte en film för alla.
TURGUT (Anmäl)   25/3 2018
Förstår inte storhetem med denna film!? Inte alls "my cup of tea", alldeles för arty-farty för min smak, fick kämpa för att ta mig igenom denna film, orkade se 50 minuter första gången, andra gången klarade jag 30 min innan jag somnade och sista delen lyckades jag hålla mig vaken med nöd och näppe. Alldeles för surrealistisk och alldeles för lite dialog och handling för att fånga mitt intresse.
AngelsDiary (Anmäl)   8/2 2018
Värdelös. Inte ens en naken Scarlett kan rädda denna.
pufred (Anmäl)   18/1 2018
Atmosfärisk, tvetydig, vag, pretentiös, en kombination av realism och surrealism. okonventionell, utmanande, krypande, intuitiv, fantastisk musik, distanserad. sci-fi/horror som bygger väldigt löst på en bok. Trots att manuset tagit 9 år att utveckla, så känns det som om de inte hade en aning om vad de skulle göra när de väl börjat filma. Det fanns en idé men inget narrativ el dramaturgi, så intressant men seg.
NekkruEvul (Anmäl)   26/12 2017
Haha! Haaaa.......... Eller bara nej