Underbara älskade

Originaltitel: Underbara älskade
Regissör:Johan Brisinger
Utgivningsår:2006

Om Underbara älskade:

"Underbara älskade" är en film om en ovanligt varm sommar, den första kärleken, en bilolycka, en lanthandel, en pappa och hans son, en gisten eka och om människans enorma kraft att resa sig upp och gå vidare. "Underbara älskade" är en hyllning till livet.

Titel: Så som i himmelen
Originaltitel: The Boys Are Back
Regissör: Scott Hicks
År: 2009
The Boys Are Back

Michael Nyqvist, Anastasios Soulis, Moa Gammel, Sten Ljunggren, Anita Wall, Catherine Hansson, Philip Zandén, Johan H:son Kjellgren, Stig Engström

Johan Brisinger

Drama

Sverige

Recension Underbara älskade

- crawler sätter betyg 2 och skriver:
Michael Nyqvist är pappa överläkaren som krockar sin bil och sin familj i ett träd. Han och äldsta sonen (Anastasios Soulis) överlever. Frun och yngsta sonen dör. Nio månader senare pratar de två överlevande knappt med varandra och ingen av dem har lyckats påbörja ett konstruktivt sorgearbete. Främst pappan har försjunkit i en destruktiv apati. Efter ett misslyckat självmordsförsök får han rådet att...

Recension av Underbara älskade - Läs hela!

Diskussioner om Underbara älskade  (0 diskussioner)
Kommentarer om Underbara älskade (231 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   24/10 2017
Rai (Anmäl)   18/9 2017
Typisk dravel svenskfilm!! Vet inte ens varför jag såg denna film!
RustyFilm (Anmäl)   11/12 2016
Johan Brisinger bjuder på kraftig kontrast mellan handlingens sorg å smärta och de ljusa å vackra skärgårdsbilderna. En mycket lyckad långfilms debut av Johan Brisinger, han står för både manus och regi. Den realistiska skildringen av pappa och sonens sorgarbete är försiktigt och makligt berättad.
Stygga-Vargen (Anmäl)   23/10 2016
Den här filmen var faktiskt över förväntan. En av de bättre svenska filmerna som gjordes under 00-talet. Anastasios Soulis gör väldigt bra ifrån sig i denna film, han spelar till och med bättre än Michael Nyqvist.
Barneyk (Anmäl)   4/3 2015
Den är inte särskilt bra men funkar ändå hyfsat. Det allra sämsta är ungomdskärleken som är så platt och krystad att jag skiter på mig...
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Underbara älskade