Underdog - Superhunden

Originaltitel: Underdog
Regissör:Frederik Du Chau
Utgivningsår:2007

Om Underdog - Superhunden:

Är det en fågel, är det ett flygplan, är det en groda? Nej, det är Underdog – den talande, flygande superhjältehunden! Efter en olycka i den galna vetenskapsmannen Dr. Barsinisters mystiska labb får plötsligt den helt vanliga beageln Shoeshine superkrafter – och förmågan att prata! Iklädd en cool super-hjältedräkt har Underdog lovat att skydda invånarna i Capital City – och då alldeles särskilt den vackra cocker spanieln Polly Purebred. När Barsinister och hans skumma hantlangare Cad iscensätter en djävulsk plan och hotar att utplåna Capital City, står hoppet till Underdog.
Se filmen på iTunes

Regissör: Karl Zwicky
År: 1997
Genre: Familjefilm, Äventyr
Paws

Jason Lee (röst), Alex Neuberger, Amy Adams (röst), Patrick Warburton, Peter Dinklage, James Belushi, Taylor Momsen, Susie Castillo, John Slattery, Brad Garrett (röst)

Adam Rifkin, Joe Piscatella, Craig A Williams

Komedi, Familjefilm, Äventyr

Diskussioner om Underdog - Superhunden  (0 diskussioner)
Kommentarer om Underdog - Superhunden (28 st)
Rai (Anmäl)   17/6 2018
Löjlig, passar till barn kanske
Krille80 (Anmäl)   27/12 2014
När det gäller animerade- eller som här "riktiga" filmer innehållande talande djur så är ju alltid det engelska talet att föredra då det oftat är kända skådespelare som står för rösterna. När man som jag dock såg denna film med elever i åldern 9-12 så blev det svenskt tal. Inget fel i det men jag hade gärna velat höra Jason Lee, Brad Garrett, Amy Adams göra hundrösterna. Som film är detta helt klart för de yngre och inget nytt under solen men i rätt sällskap så är detta inte helt fel. 3-
paninaro (Anmäl)   12/7 2013
Ur glädjeruset av att se en djurfilm uppkommer, när det kommer till betygsättningen, ofta en bedömning huruvida det ska frias eller fällas. Underdog är en för genren väldigt stabil film och Peter Dinklage gör en av de klassiska djurfilmsskurkarna. Det mesta i filmen funkar faktiskt, vilket är något man som djurfilmskonsument inte direkt är van vid. Underdogs svaghet, vilken går att härröra just till jämnheten, är att de riktigt minnesvärda crazy momenten uteblir. Filmens främsta styrkor är nämnda skurk (med sidekick) och en fåordig grumpy cat. En trevlig tillställning utan dalar och riktiga toppar, det blir en tvåa på sista raden.
Sture Stenhög (Anmäl)   10/7 2013
Eftersom djurfilmen alltid har varit en genre med fingret på pulsen så var det väl fullt logiskt att det skulle produceras en på superhjälte-temat, och föga oväntat så är det här bättre än det mesta i den trötta superhjältegenren. Bäst är utan tvekan Peter Dinklage, han spelar sin galna vetenskap med en rejäl överdos ondska, och stor underhållning blir resultatet. Det dyker också upp en minnesvärd katt med väldigt mycket attityd. Det mest anmärkningsvärda är dock den för genren ovanligt höga lägstanivån, mycket av den medvetna humorn funkar faktiskt, och betraktar man det här som en parodi på superhjältefilmer så är den ganska lyckad. Fler toppar kunde förstås önskas, men när jag får njuta av god djurfilmsunderhållning utan några djupare dalar så blir det alltid en trea
karlmats (Anmäl)   9/7 2013
Äntligen får man möjligheten att se ännu en djurfilm och det är sannerligen ingen besvikelse. Djur som pratar är generellt sämre än djur som inte pratar och Jason Lee är väl i ärlighetens namn ingen höjdare som Shoeshine, hans vidriga love interest gör också en slätstruken figur trots Amy Adams medverkan. Som så många gånger förr står djurfilmen och hänger på en bra badding och vem kan vara bättre än allas vår egen Peter Dinklage? Inte många, här får han också en rolig sidekick som är lite av en retardo. Skratten var många men även om de dåliga scenerna var ganska harmlösa var de lite för många för att jag efter en god natts sömn ska kunna gå vidare med den tilltänkta 3an. Efter 93-årsfesten i förrgår och det långa djurfilmsuppehållet litar jag inte riktigt på mina sinnen. Ett värdigt tillägg till genren är det hur som helst även om den inte räcker hela vägen denna gång. Unga Taylor Momsen med det fantastiska efternamnet funkar bra som sött litet bollplank till de heteronorma, patriarkala dialogstrukturerna som alltid förekommer i såna här Disneyfilmer. Jag kan dock lägga agget lite åt sidan när man får en talande hund i Superman-outfit i huvudrollen.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Underdog - Superhunden