Underworld: Blood Wars

Originaltitel: Underworld: Blood Wars
Regissör:Anna Foerster
Utgivningsår:2016

Om Underworld: Blood Wars:

Vampyrjägaren Selene, tillsammans med sina enda allierade, David och hans far Thomas måste stoppa det eviga kriget mellan Lycans och vampyrerna som förrått henne, även om det skulle innebära att hon tvingas göra den ultimata uppoffringen.

Titel: Underworld: Awakening
Regissör: John Moore (I)
År: 2013
Genre: Action, Kriminalare, Thriller
A Good Day to Die Hard

Kate Beckinsale, Theo James, Tobias Menzies, Lara Pulver, Charles Dance, James Faulkner, Peter Andersson, Clementine Nicholson, Bradley James, Daisy Head, Oliver Stark, Zuzana Stivínová, Brian Caspe, Jan Nemejovský, Sveta Driga, Dan Bradford, David Bowles

Cory Goodman

Action, Skräck, Fantasy

Underworld 5

Filmnummer: 121948
Diskussioner om Underworld: Blood Wars  (0 diskussioner)
Kommentarer om Underworld: Blood Wars (18 st)
Hypostas (Anmäl)   20:41 20/8
Hyfsad vampyrrulle ändå...
Sture Stenhög (Anmäl)   22:51 27/7
Det här var åtminstone inte den sämsta filmen i serien, men allt är totalt ointressant som vanligt. Peter Andersson dyker upp lite på random, och varulvsskurken ser ut som Adam Sandler, vilket inte direkt känns respektingivande. Lara Pulver är väl den enda som ser ut att ha lite kul, mer sådant hade varit välkommet. Tyvärr har jag nog sett för många av de här filmerna nu för att det ska kunna vara aktuellt att sluta
Barneyk (Anmäl)   02:51 25/4
Otroligt hoppig film där filmen hoppar från scen till scen på ett mycket märkligt sätt och helt utan någon som helst känsla eller närvaro någonstans. Actionsekvenserna är lite av en besvikelse. Men jag gillar ändå estetiken och handlingen och det finns lite detaljer här och där som är riktigt bra. Stark tvåa ändå.
siggelund (Anmäl)   14:38 5/4
Den första Underworld-filmen var en magnifik fullträff till actionfilm. Men bortsett från skuggor av estetiken finns inget kvar i den här urvattnade utspädda uppföljaren.
Christian. (Anmäl)   22:35 27/3
Brukar tycka underworldfilmerna är helt okej. De brukar ha bra lore och kronologi... men inte denna gång. Här hoppar man från en scen till en annan utan någon som helst förklaring till hur f*n man kom sig dit.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Underworld: Blood Wars