Underworld: Blood Wars

Originaltitel: Underworld: Blood Wars
Regissör:Anna Foerster
Utgivningsår:2016

Om Underworld: Blood Wars:

Vampyrjägaren Selene, tillsammans med sina enda allierade, David och hans far Thomas måste stoppa det eviga kriget mellan Lycans och vampyrerna som förrått henne, även om det skulle innebära att hon tvingas göra den ultimata uppoffringen.

Titel: Underworld - Evolution
Regissör: Marcos Siega
År: 2005
Genre: Komedi, Action, Kriminalare, Thriller
Underclassman

Kate Beckinsale, Theo James, Tobias Menzies, Lara Pulver, Charles Dance, James Faulkner, Peter Andersson, Clementine Nicholson, Bradley James, Daisy Head, Oliver Stark, Zuzana Stivínová, Brian Caspe, Jan Nemejovský, Sveta Driga, Dan Bradford, David Bowles

Cory Goodman

Action, Skräck, Fantasy

Underworld 5, Underworld: Next Generation

Filmnummer: 121948
Diskussioner om Underworld: Blood Wars  (0 diskussioner)
Kommentarer om Underworld: Blood Wars (23 st)
Gordyal (Anmäl)   00:38 4/4
Var definitivt uppe och nosade på en trea, men det var lite för dumt och lite för enahanda för att fungera fullt ut. Fast jag känner att jag gillar konceptet och jag kommer inte att dra mig det minsta för att se en eventuell nästa del. Mer Underworld, tack! (6+/15)
the Feber (Anmäl)   18/12 2017
Jag gillar världen och försöker verkligen tycka om den här filmen. Dessvärre är de logiska luckorna för monumentala, storyn alldeles för meningslös och den blir sällan vare sig spännande eller intressant. Roligast var nästan när vår svenska skådis Peter Andersson dök upp! Ibland snygg och bra koreograferad, men man kan göra mycket bättre än så här.
Metheuz (Anmäl)   31/10 2017
Den sämsta filmen i serien, även fast jag inte minns så mycket av filmerna efter ettan. Som flera har påpekat innan så är klippningen ett haveri. Flyger fram mellan olika scener ibland helt random. Värsta exemplet är när två personer ska åka till ett slott ute i den karga vildmarken. Dom åker tåg och konstaterar att tåget närmar sig deras mål. *Klipp till nästa scen*. Då rider dessa två personer sista biten. Hade dom hästarna på hatthyllan i kupén eller?
RichardEk (Anmäl)   29/10 2017
Detta är förvisso en uppföljare som inte bjuder på något vi inte redan har sett: strid efter strid mellan vampyrer och varulvar och vampyrer mellan, visuellt paketerad i gotisk estetik. Men konceptet fungerar så väl som underhållning för stunden att det får bli en trea i betyg.
jingoo (Anmäl)   7/10 2017
Sämsta i serien hitintills. Eller också har konceptet mjölkats klart och om jag skulle se om de äldre filmerna skulle jag tycka likadant om dom?
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Underworld: Blood Wars