Underworld: Awakening

Originaltitel: Underworld Awakening
Regissör:Måns Mårlind, Björn Stein
Utgivningsår:2012

Om Underworld: Awakening:

Efter att ha vaknat upp från 12 år i koma upptäcker Selene att hon har en 14-årig dotter som är en hybrid av vampyr och Lycan. De måste nu stoppa ett biotekniskt företag från att skapa en hel armé av super-Lycans.

Titel: Underworld
Regissör: Paul W S Anderson
År: 2010
Genre: Action, Thriller, Äventyr, Skräck, Science Fiction
Resident Evil: Afterlife

Kate Beckinsale, Michael Ealy, Kris Holden-Ried, Sandrine Holt, India Eisley, Robert Lawrenson, Richard Cetrone, Charles Dance, Stephen Rea, Theo James, Jacob Blair, Catlin Adams

J Michael Straczynski, Len Wiseman, John Hlavin, Allison Burnett

Action, Skräck, Fantasy

Underworld: New Dawn, Underworld 4

Recension Underworld: Awakening

- rikirock sätter betyg 2 och skriver:
När Selene äntligen blir fri efter att ha varit fängslad i många år befinner hon sig i en förändrad värld, där människorna har upptäckt både vampyrernas och varulvarnas existens. De för nu ett fullskaligt krig för att utrota båda de odödliga raserna. Nu måste hon kämpa mot både människor och en skrämmande ny ras av supervarulvar för att dödsbringarna ska kunna överleva. Jag är en stort fan av Underworld...

Recension av Underworld: Awakening - Läs hela!

Med i listor: Varulvar
Diskussioner om Underworld: Awakening  (0 diskussioner)
Kommentarer om Underworld: Awakening (118 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   23/10 2017
widez (Anmäl)   3/3 2017
Tappar tyvärr stafettpinnen från de hyfsat bra föregående filmerna i serien. Story är av den sämre klassen. Massor med tankelös action.
uncle_funk (Anmäl)   7/9 2016
Varulvar och vampyrer slåss, OCH ALLT ÄR INTE BARA EN DRÖM. Sämst i serien, och avlägsnat från originalhistorien, den är ganska ful också, men ack så underhållande... stark Tvåa
Engravadlax (Anmäl)   11/6 2016
"Ta hybriden levande!", *brukar dödligt våld*--manus i ett nötskal. Fast Kate är lika het i latex 9 år efter första filmen, alltid något. Theo James ser däremot ut som att han ska göra reklam för Hugo Boss av någon anledning. Man bryter också mot universumets regler uppsatta i tidigare filmer, t.ex. att varulvars bett är dödliga för vampyrer och vice versa. CGI:n är av varierande kvalité. Sämst var ändå att man återanvände en scen från inledningen i slutet. Aja baja. Annars är Måns Mårlind och Björn Stein kanske Sveriges bästa regissörer, och jag hoppas att de kan få jobba mer mer kompetenta manusförfattare och skådespelare i framtiden.
booby (Anmäl)   28/3 2016
Mårlind/Stein tryckte in en svensk-reggad Volvo i det hela, charmigt. I övrigt mycket action som det brukar vara.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Underworld: Awakening
Se filmen