Betyg idag: 1 146 Besökare idag: 4 057

Originaltitel: Underworld
Regissör:Len Wiseman
Utgivningsår:2003

Om Underworld:

Selene än en av de främsta kämparna i vampyrernas dödspatruller, vilka genomsöker städerna efter varulvar för att utrota dem en gång för alla. Mitt under ett rutinuppdrag möter hennes ögon en okänd mans, och inget blir som det en gång varit.
Se filmen på CDON

Regissör: Stephen Norrington
År: 1998
Genre: Action, Thriller, Skräck
Blade

Kate Beckinsale, Scott Speedman, Michael Sheen, Shane Brolly, Bill Nighy, Erwin Leder, Sophia Myles, Robbie Gee, Wentworth Miller, Kevin Grevioux, Zita Görög

Dan McBride

Action, Thriller, Skräck, Fantasy

USA, Tyskland, Ungern, Storbritannien

Recension Underworld

- Priceguy sätter betyg 3 och skriver:
Om en film inte ens kan räddas av en sjukt snygg vampyrninja klädd i skintight läder och beväpnad med automatvapen - då vet man att filmen har problem. I Underworld råder det krig mellan vampyrer och varulvar. Ovan nämnda vampyrninja, Selene (Kate Beckinsale), är en av vampyrernas bästa på att döda varulvar. Hon tror sig vara nära det yttersta målet: att helt utrota varulvar. Med magasinen fulla...

Recension av Underworld - Läs hela!

Med i listor: Vampyrer – filmtipsarnas val, Varulvar
Diskussioner om Underworld  (0 diskussioner)
Kommentarer om Underworld (641 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   18/10 2017
Zipper (Anmäl)   1/10 2017
Detta var i det närmaste plågsamt att ta sig igenom.
martin eden (Anmäl)   5/3 2017
*menar Michael Sheen, inte MARTIN
martin eden (Anmäl)   5/3 2017
[rek. 2] Visst, det finns vissa saker som jag gillar med denna: gillar Martin Sheen särskilt och tycker att varulvarna är fina. Dock så är manuset ganska värdelöst och hjärndöda actionscener istället för story och karaktärsutveckling gör att dessa, istället för att engagera, blir ganska jävla tråkiga. Det verkar finnas en intressanta storyelement som dock kommer i skymundan av actionscener som avser att imponera, men istället gör hela filmen ytlig och ganska tråkig. Även om jag bitvis gillar atmosfären så känns hela designen som en rip-off av DARK CITY och BLADE-filmerna. Sådär. 2.
widez (Anmäl)   13/2 2017
Helt ok actionfilm. En del saker hade förmodligen kunnat göras bättre med en större budget. Temat med vampyrer och varulvar är intressant. Story är ok.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Underworld