Iceman

Originaltitel: Undisputed
Regissör:Walter Hill
Utgivningsår:2002

Om Iceman:

När en regerande boxningmästare döms för våldtäkt hamnar han i samma fängelse som den tuffaste fängelseboxaren som finns. Den lokale gangsterbossen ordnar en match mellan dem.
Se filmen på CDON

Regissör: Michael Mann
År: 2001
Genre: Drama, Action
Ali

Wesley Snipes, Ving Rhames, Michael Rooker, Peter Falk, Wes Studi, Jon Seda, Fisher Stevens, Dayton Callie, Amy Aquino, Johnny Williams, Ed Lover, Joe D'Angerio, Nils Allen Stewart, Denis Arndt, Bruce A Young, Byron Minns

Walter Hill, David Giler

Drama, Action, Kriminalare

USA, Tyskland

Recension Iceman

- billybob sätter betyg 3 och skriver:
Sweetwaterfängelset, Mojaveöknen. Ett toppmodernt, hårdbevakat fängelse som inhyser närmare 700 av landets grövsta brottslingar. Rangordningen bland fångarna styrs här av vem som är regerande mästare i fängelsets interna boxningsranking. Sweetwaters mästare är Monroe Hutchen, en tidigare högt rankad tungviktsboxare som är dömd till livstid fängelse för mord och som under de senaste 10 åren vunnit 68...

Recension av Iceman - Läs hela!

Med i listor: Boxning
Diskussioner om Iceman  (0 diskussioner)
Kommentarer om Iceman (90 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   29/10 2017
markus1990 (Anmäl)   27/8 2017
Filmen är på tok för kort för att hinna bygga upp karaktärerna.
Krille80 (Anmäl)   8/11 2014
Riktigt, riktigt uselt. Både Wesley Snipes och Ving Rhames gör det absolut sämsta av den lilla skådistalang de besitter. Handlingen är B-betonad och birollerna är så usla att man bara vill kräkas. Alla de människor som måste besluta innan det blir film och ingen såg att detta var skräp. Helt otroligt!!!
KyLLo (Anmäl)   14/11 2012
Jag är så trött på boxningsfilmer. Det här är ingen av de bättre jag sett, därför blir det sågning.
Vitus (Anmäl)   12/11 2012
popcorn-rulle. går ofta på tv (och ses ofta av mig) gillar upplägget och skådisarna. gillar att i uppföljarna så blev det mer fokus på själva fightingen. lika bra att fokusera på det man är bra på och folk vill se när de ser på sånt här.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Iceman