Ung och oskyldig

Originaltitel: Young and Innocent
Regissör:Alfred Hitchcock
Utgivningsår:1937

Om Ung och oskyldig:

En man blir oskyldigt anklagad för ett mord, men lyckas fly tillsammans med polischefens dotter.

Titel: Utpressning
Regissör: Steven Spielberg
År: 1971
Genre: Drama, Kriminalare, Mysterium
Columbo: Murder by the Book

Nova Pilbeam, Derrick De Marney, Percy Marmont, Basil Radford, Edward Rigby, Mary Clare, John Longden, George Curzon

Anthony Armstrong, Charles Bennett, Gerald Savory, Edwin Greenwood, Alma Reville

Drama, Kriminalare, Thriller

The Girl Was Young, På farliga vägar

Storbritannien

Recension Ung och oskyldig

- nisseman sätter betyg 4 och skriver:
När Ung och oskyldig kom 1937 hade Hitchcock redan erövrat filmvärlden med sina två internationella succéer Mannen som visste för mycket och De 39 stegen och skrivit på ett sjuårskontrakt med Borta med vinden-producenten David O. Selznick i Hollywood. Det fanns inte mycket att bevisa längre i England. De 39 stegen hade följts av två mindre lyckade filmer, Fåglarna sjunga kl 1.45 och Spioner i hälarna,...

Recension av Ung och oskyldig - Läs hela!

Diskussioner om Ung och oskyldig  (0 diskussioner)
Kommentarer om Ung och oskyldig (35 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   26/10 2017
Krille80 (Anmäl)   8/12 2014
Ju fler av Alfred Hitchcocks filmer från 30-talet som jag ser desto mer imponerande blir jag över det faktum att han redan då i sin karrriär var så skicklig. Detta är riktigt underhållande och man får här hänga på en riktigt skön resa i jakten på den riktiga mördaren. Tyvärr känns slutet lite väl enkelt och det drar ner betyget. Charmigt! 3+
ClintanTheKing (Anmäl)   19/7 2013
En spännande, tät thriller som också innehåller lite action faktiskt. Hitchcock fick iom denna till en stabil film som i mina ögon är värd en stark 3:a.
NtoNW (Anmäl)   10/3 2013
Är i mångt och mycket en typisk Hitchcock från den gamla engelska tiden. Kanske lite för typisk - inget överraskar direkt. Den är småtrevlig och har bra skådespelare, men blir inte mer än genomsnittlig.
Engravadlax (Anmäl)   31/5 2012
Småkul, en av de bättre äldre Hitchcocks, men ändå för daterad på alla sätt och vis för att hålla mitt intresse uppe.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Ung och oskyldig