United States of Love

Originaltitel: Zjednoczone stany milosci
Regissör:Tomasz Wasilewski
Utgivningsår:2016

Om United States of Love:

Polen 1990. Förändringens vindar blåser. Det första, euforiska året av frihet, men också ett år av ovisshet inför framtiden. Fyra till synes lyckliga kvinnor i olika åldrar beslutar sig för att det nu är dags att förändra sina liv, slåss för sin lycka och att uppfylla sina önskningar. Agata är en ung mor, fångad i ett olyckligt äktenskap, som söker sin tillflykt i en annan, omöjlig relation. Renata är en äldre lärare som fascineras av sin granne Marzena – en ensam före detta lokal skönhetsdrottning vars man arbetar i Tyskland. Marzenas syster Iza är rektor och förälskad i en pappa till en av hennes studenter.

Julia Kijowska, Magdalena Cielecka, Dorota Kolak, Marta Nieradkiewicz, Tomasz Tyndyk, Andrzej Chyra, Lukasz Simlat, Marcin Czarnik, Jedrzej Wielecki, Julia Chetnicka, Malgorzata Majerska, Igor Bejnarowicz, Zuzanna Bernat, Lech Lotocki, Dorota Papis

Tomasz Wasilewski

Drama

Polen, Sverige
Diskussioner om United States of Love  (0 diskussioner)
Kommentarer om United States of Love (2 st)
WillyV (Anmäl)   22:27 22/3
Inte särskilt bra.
KyLLo (Anmäl)   21/11 2018
Bra filmad med ganska långa tagningar och duktiga skådespelare. Men den utger sig för att vara något annat än den är. Den skildrar mest sexscener och naket.