Universal Soldier

Regissör: John Hyams
År: 2009
Genre: Action
Universal Soldier: Regeneration

Jean-Claude Van Damme, Ally Walker, Dolph Lundgren, Ed O'Ross, Jerry Orbach, Leon Rippy, Tico Wells, Ralf Moeller, Tommy 'Tiny' Lister, Drew Snyder, Simon Rhee, Eric Norris, Rance Howard, Lilyan Chauvin

Dean Devlin

Action, Science Fiction

Recension Universal Soldier

- billybob sätter betyg 4 och skriver:
Året är 1969. Platsen är Vietnam. Sergeant Scott ger Luc i uppdrag att döda två oskyldiga vietnamesiska barn, men han vägrar. Då bestämmer sig Andrew för att själv verkställa morden. Nevadaöknen. Nutid. Militären håller på med ett hemligt projekt - att skapa den perfekta soldaten. De väcker upp döda före detta marinkårssoldater och designar dem till stridsmaskiner. Helskön actionrulle! När denna...

Recension av Universal Soldier - Läs hela!

Diskussioner om Universal Soldier  (0 diskussioner)
Kommentarer om Universal Soldier (238 st)
fridenpaden (Anmäl)   22:36 2/2
Det här var ingen riktig van Damme-film eftersom han inte gick ner i spagat. Han hade chansen då han var naken några gånger.
Rai (Anmäl)   19/3 2018
Å, nej alltså!!!
Filmfantast86 (Anmäl)   21/10 2017
Luca Canali (Anmäl)   31/7 2016
bra action i fina miljöer. sen ska jcvd hem till mamsen och pappsen, kärat ner sig i en murvel har han gjort också... inte bra för en sån här gay action- rulle. betyg: okej- ( 40/100).
BrutusBeefcake (Anmäl)   17/11 2015
Den här filmen kommer från en svunnen tid som saknas något oerhört, i en nutid där endast karlar i trikåer får chans att visa sig på bion så kan man minnas tillbaka till när stora, starka, och skitiga män stod som förebilder till de unga i tonåren. Universal Soldier är direkt från dess storhetstid och Klåddan har aldrig varit snyggare och Dolphan blev aldrig så mycket hunk igen. Det här är action-genren så som den skall vara, den är våldsam, tuff, underhållande med riktiga explosioner och en hel jävla drös med sköna one-liners. Lägg där till två av de tuffaste under sin bästa tid. Det här är action som det skall vara, men aldrig kommer till att bli igen. För evigt saknad - riktig action med riktiga actionhjältar. R.I.P (9+/15)
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Universal Soldier