Unstoppable

Originaltitel: Unstoppable
Regissör:Tony Scott
Utgivningsår:2010

Om Unstoppable:

En lokförare och en tågmästare försöker stoppa ett obemannat tåg lastat med farliga kemikalier. Misslyckas de kommer en hel stad att utplånas.

Titel: Speed
Regissör: Andrej Konchalovskij
År: 1985
Genre: Drama, Action, Thriller, Äventyr
Runaway Train

Denzel Washington, Chris Pine, Rosario Dawson, Kevin Dunn, Kevin Corrigan, Lew Temple, Ethan Suplee, Jeff Wincott, David Warshofsky, Jessy Schram, Kevin Chapman, T J Miller, Elizabeth Mathis, Meagan Tandy

Mark Bomback

Drama, Action, Thriller

Recension Unstoppable

- Andy_B sätter betyg 2 och skriver:
Efter en okej start blir det här är faktiskt riktigt dåligt men ganska actionfyllt rakt igenom vilket ju räddar den från totalt fiasko. En sådan där film som funkar perfekt att se på söndagen, lite bakfull med lite plats på hårddisken. Är det inte lustigt hur man ofta kan se på DVD-omslaget att det är en b-film? Jag tycker att det ofta funkar. Titta själva så får ni se.

Recension av Unstoppable - Läs hela!

Diskussioner om Unstoppable  (0 diskussioner)
Kommentarer om Unstoppable (212 st)
Gordyal (Anmäl)   11/6 2018
Jag älskar Runaway Train. Unstoppable är väldigt lik Runaway Train. Den enda skillnaden är att exakt allt som gör Runaway Train till en fantastisk film saknas i Unstoppable. Istället får vi hopplösa karaktärer som hämtade ur en andra klasens Michael Bay-film, vi får vurpor på Asylum-nivå, vi får övertydlighet/förutsägbarhet utan dess like, klyschorna står som spön i backen, och vi får ett nytt världsrekord i antal scener med applåderande kontrollrum. (3-/15)
Körsbär (Anmäl)   14/4 2018
Lite överdrivet med dom ständiga kamerabyten i vissa scener. Men i övrigt så lyckas dom ju hålla något som är ganska ointressant, mycket intressant. :)
Filmfantast86 (Anmäl)   24/10 2017
helt ok
Filmfantast86 (Anmäl)   24/10 2017
Tatty (Anmäl)   21/9 2017
Blev tipsad om filmen och jag ångrar inte en sekund att jag tittade på den! Jösses vad jag pratade och svor för mig själv när jag kollade på filmen! Sjukt spännande, bra och väldigt nervkittlande film! Lätt att man kollar på filmen igen!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Unstoppable
Se filmen