Upp

Originaltitel: Up
Regissör:Pete Docter, Bob Peterson
Utgivningsår:2009

Om Upp:

Carl Fredricksen har i hela sitt liv längtat efter att få upptäcka världen och leva livet. Men vid 78 års ålder verkar det vara aningen sent, tills en ödes nyck (den ihärdiga 8-årige scouten Russell) ger honom en ny chans. "Upp" tar oss med på ett spännande äventyr där det omaka paret träffar på oländig terräng, oväntade bovar och djungelvarelser. Så nästa gång du letar efter äventyr - se Upp!

Titel: Hitta Nemo
Regissör: Taika Waititi
År: 2016
Genre: Drama, Komedi, Äventyr
Hunt for the Wilderpeople

Edward Asner (röst), Christopher Plummer (röst), Jordan Nagai (röst), Bob Peterson (röst), Delroy Lindo (röst), Jerome Ranft (röst), John Ratzenberger (röst), David Kaye (röst), Jess Harnell (röst)

Pete Docter, Bob Peterson

Drama, Komedi, Animerad, Familjefilm, Äventyr, Fantasy

Recension Upp

- wst sätter betyg 2 och skriver:
Det finns en del oväntade händelser i denna film och det är positivt. En underhållande familjefilm som är väldigt mysig. Men som jag skrev tidigare är det inte en av de bättre som jag sett på senare år, och därför får den inte mer än en stark tvåa i betyg. Trots detta betyg är den väldigt sevärd.

Recension av Upp - Läs hela!

Med i listor: Animerad Top 50, Familjefilm Top 50, Filmtipsets Topp 250, Pixar
Diskussioner om Upp  (0 diskussioner)
Kommentarer om Upp (590 st)
92axha10 (Anmäl)   20:08 27/2
En bra film med ett moget budskap som inte ser ner på publiken
KyLLo (Anmäl)   6/11 2018
Det är färgsprakande och balansen mellan verklighet och fantasi fungerar i det stora. Flygscenerna är otroligt mysiga. Tyvärr är det dåligt med dem. Gubben är faktiskt hyfsat sympatisk och grejen med hunden är kul i början. Annars är filmen fylld av stereotyper, där den ena är mer osympatisk och påfrestande än den andra. Händelseutvecklingen är inte alls i min smak.
Filmfantast86 (Anmäl)   14/10 2017
snyggt animerad
Grillo (Anmäl)   1/10 2017
Första kvarten är en lätt femma. Sedan tappar den något men håller i fyran. Kombo av en man som heter ove o hundraåringen?
mario04 (Anmäl)   29/1 2017
En bra familjefilm som även vuxna skulle gilla.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Upp
Se filmen