Up in the Air

Originaltitel: Up in the Air
Regissör:Jason Reitman
Utgivningsår:2009

Om Up in the Air:

Ryan Bingham tillbringar större delen av sitt liv på resande fot för ett konsultföretag som tar hand om nedskärningar på andra företag. Han har ett mål i livet, att nå till en viss enorm resesträcka i American Airlines bonusprogram. Två olika kvinnor och ett bröllop får honom dock att fundera över sitt livsval och sina prioriteringar.
Se filmen på Plejmo

Originaltitel: 99 Homes
Regissör: Ramin Bahrani
År: 2014
99 Homes

George Clooney, Vera Farmiga, Anna Kendrick, Jason Bateman, Amy Morton, Melanie Lynskey, J K Simmons, Sam Elliott, Danny McBride, Zach Galifianakis, Chris Lowell, Steve Eastin

Jason Reitman, Sheldon Turner

Drama, Romantik

Recension Up in the Air

- frienatic sätter betyg 4 och skriver:
Man kan inte vara annat än imponerad av Up in the air som är frenetiskt fartfylld samtidigt som den är underbart uthållig. Filmens teman är brinnande aktuella, något som gör att den kan fungera som ett debattinlägg i diskussionen om arbetslöshet men dess mångbottnade tjusningar möjliggör även en njutning som kommer att hålla filmen relevant för en lång tid framöver oberoende av vad som händer med jobben...

Recension av Up in the Air - Läs hela!

Diskussioner om Up in the Air  (0 diskussioner)
Kommentarer om Up in the Air (376 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   18/10 2017
Körsbär (Anmäl)   1/8 2017
Riktigt bra film! Man sitter som klistrad. Dock så är jag inte så förtjust av slutet på filmen, det blir en svag fyra för mig.
yrkeschaufföre (Anmäl)   25/6 2017
Det är verkligen Georges film, alla andra är biroller men bra sådana. Det är väldigt många skådespelare i filmen som jag inte var så bekant med för sju år sen när jag såg den sist.
PSH-BOZO (Anmäl)   31/1 2017
Det här är en trevlig men rätt alldaglig drama/romcom film. Med 6 stycken Oscars nomineringar (orimligt) så hade jag förväntat mig betydligt mycket mer. Sen känns den inte heller speciellt originell och är tyvärr rätt förutsägbar rakt igenom. En del stack ut så som de fina flygfotona men skådespelarinsatserna var inget utöver det vanliga. På det stora hela är det dock en bra film, absolut stabil men inget mer än så.
JD (Anmäl)   11/6 2016
Lite ytlig, men det oväntade slutet, som gör vad man tror är en till samhällskritik förklädd romantisk komedi till ytterligare något annat, är bra. Annars är Vera Farmiga filmens största behållning.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Up in the Air
Se filmen