Upgrade

Originaltitel: Upgrade
Regissör:Leigh Whannell
Utgivningsår:2018

Om Upgrade:

I en nära framtid där tekniken kontrollerar nästan alla aspekter av liv mördas teknofoben Greys fru. Hans enda hopp för revansch är ett experimentellt chippimplantat kallat för Stem.

Titel: Universal Soldier
Regissör: Paul Verhoeven
År: 1987
Genre: Action, Kriminalare, Science Fiction
RoboCop

Logan Marshall-Green, Betty Gabriel, Harrison Gilbertson, Melanie Vallejo, Benedict Hardie, Linda Cropper, Christopher Kirby, Richard Cawthorne, Steve Danielsen, Clayton Jacobson, Sachin Joab, Richard Anastasios, Ming-Zhu Hii, Simon Maiden (röst)

Leigh Whannell

Action, Thriller, Skräck, Science Fiction

Australien
Diskussioner om Upgrade  (0 diskussioner)
Kommentarer om Upgrade (11 st)
Robkiller (Anmäl)   22:58 17/10
Lite väl lågbudget på sina ställen, men miljöerna är fina och handlingen inte helt tokig... blev rätt bra i slutändan.
Barneyk (Anmäl)   01:11 25/9
Överraskande bra och inspirerat! Börjar ganska svagt men sen tar det fart ordentligt och det är den bästa sci-fi actionfilmen på länge! Det märks att det är låg budget men oj vad dom har prioriterat rätt och allting ser riktgit snyggt och bra ut. Actionscenerna är riktigt snyggt koreograferade och filmade och det känns nytt och fräscht och coolt. Det finns delar här och där jag inte direkt gillar men det är mest petitesser i sammanhanget, snygg story med ett övergripande bra manus, även om det hade kunnat bli betydligt bättre med lite mer finputs. Men stark trea.
Sture Stenhög (Anmäl)   02:45 22/9
En underhållande sci-fi-rulle som lyckas kräma ur mycket ur en begränsad budget. På många sätt är det väl en superhjältefilm, men som drar mer mot science fiction, och då passar den också mig bättre. Manuset kan dock kännas lite gymnasialt på sina ställen, och logiken haltar en del ibland, men humorn fungerar åtminstone hyfsat, och även om jag ett tag hade förhoppningar om att den var på väg mot något ännu bättre, så är jag hyfsat nöjd med vad jag fick
amam (Anmäl)   10:41 18/9
Snygg och intressant actionthriller. Inget som kommer att bli en odödlig klassiker men helt klart bättre än en medelmåttig rulle. Svag fyra.
Megalon (Anmäl)   13:59 29/8
Riktigt underhållande för en ny sci-fi rulle.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Upgrade