Uppvaknanden

Originaltitel: Awakenings
Regissör:Penny Marshall
Utgivningsår:1990

Om Uppvaknanden:

Den blyge neurologen Malcolm Sayer tar anställning på ett sjukhus i Bronx. Där provar han en ny medicin på den sömniga Leonard, och på flera andra patienter. Plötsligt avtar dock effekten, och bieffekter uppenbarar sig.
Se filmen på Netflix

Originaltitel: Lourdes
Regissör: Jessica Hausner
År: 2009
Miraklet i Lourdes

Robin Williams, Robert De Niro, Julie Kavner, Ruth Nelson, John Heard, Penelope Ann Miller, Alice Drummond, Judith Malina, Barton Heyman, George Martin (I), Anne Meara, Richard Libertini, Laura Esterman, Jayne Haynes, Keith Diamond, Dexter Gordon

Steven Zaillian

Drama, Biografi

Diskussioner om Uppvaknanden  (0 diskussioner)
Kommentarer om Uppvaknanden (165 st)
Ful_fisk (Anmäl)   07:12 14/6
Började bra, men när Robert De Niro kom igång blev det riktigt bra! Berörde riktigt duktigt framåt slutet dessutom. Verkligen sevärd!
92axha10 (Anmäl)   13/10 2018
Typisk amerikansk sentimentalitet. Historien är fascinerande men jag hade önskat mig ett mer realistiskt utförande.
Jamesa (Anmäl)   21/9 2018
Enormt skådespel av De Niro, som tillsammans med den historiska händelsen resulterar i att filmen förtjänar en 4:a.
PeterTheW (Anmäl)   4/9 2018
De Niro, som allt som oftast gör liknande roller, visar här sitt spektra. Oerhört stark och bra film.
Filmfantast86 (Anmäl)   9/10 2017
Stark film