Uprising

Originaltitel: Uprising
Regissör:Jon Avnet
Utgivningsår:2001

Om Uprising:

18 januari, 1943. Nazisterna gör ytterligare ett tillslag i Warszawas getto för att samla in judar för deportering till dödslägret Treblinka. Men den här gången är det något som är annorlunda. Beväpnade män och kvinnor från den judiska motståndsrörelsen genomför, på given signal, en anmärkningsvärt modig strid för frihet.

Titel: Flykten från Sobibor
Originaltitel: The Matthew Shepard Story
Regissör: Roger Spottiswoode
År: 2002
Mordet på Matthew Shepard

Donald Sutherland, Jon Voight, Sadie Frost, Cary Elwes, Hank Azaria, Leelee Sobieski, David Schwimmer, Alexandra Holden, Jesper Christensen, Stephen Moyer, Radha Mitchell, Mili Avital, Eric Lively, John Ales, Andy Nyman, Luke Mably, Ben Crystal

Paul Brickman, Jon Avnet

Drama, Krig, Mini-serie

Diskussioner om Uprising  (0 diskussioner)
Kommentarer om Uprising (25 st)
Dream (Anmäl)   30/3 2016
Denna var bra! Tills (Warsaw 44) som är en liknande film kom ut, men den stora skillnaden är att den kommer från Polen där allt hände och beskriver sanningen! Då kan man inte ge (Uprising) som är mer än amerikansk vinklad historia mer en Godkänt längre tyvärr.
picklessmulan (Anmäl)   4/9 2012
Fin skildring av ghettot men alldeles för tunt manus i mitt tycke. Man fick inte veta så mycket som man skulle vilja om de olika karaktärerna. Tycker även som vissa andra att många av skådisarna inte platsar i filmen eller helt enkelt gör dåliga insatser. En sevärd film som ändå kunde gjorts bättre.
tpb (Anmäl)   28/9 2011
Jag tycker castingen till hela filmen var helt absurd. nix, inget för mig.
ellaine (Anmäl)   13/5 2010
Störde mig hela tiden på att Ross var med, han är alldeles för förknippad med Vänner. Jag förstår inte varför de valde just honom.
Djason (Anmäl)   2/12 2009
Gripande och spännande med bra skådisar. Dock sätter jag ett stort frågetecken till Ross från vänner, pasar han verkligen in i det här?
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Uprising