Us

Originaltitel: Us
Regissör:Jordan Peele
Utgivningsår:2019

Om Us:

En mor och en far tar med barnen till deras sommarhus för att koppla av med vänner. Men när natten kommer uppstår kaos när några besökare anländer oanmälda.

Lupita Nyong'o, Winston Duke, Elisabeth Moss, Tim Heidecker, Shahadi Wright Joseph, Evan Alex, Yahya Abdul-Mateen II, Anna Diop, Cali Sheldon, Noelle Sheldon, Napiera Groves, Kara Hayward, Alan Frazier, Duke Nicholson, Dustin Ybarra, Madison Curry

Jordan Peele

Thriller, Skräck

Med i listor: Medlemmarnas mest betygsatta just nu
Diskussioner om Us  (0 diskussioner)
Kommentarer om Us (22 st)
Sture Stenhög (Anmäl)   23:33 1/7
Nog känner man igen sig lite från Get Out här allt, men framför allt visar Peele att den filmen inte bara var en lyckträff. Här imponerar han verkligen som genreregissör, och sekvensen där familjen får oväntat besök är i synnerhet riktigt bra. Tyvärr är det lite mer sladdrigt på det innehållsmässiga planet. Grundidén är bra, och det finns mycket intressant här längs vägen, men manuset hade nog behövt lite mer arbete för att det här skulle kännas klockrent. Lite för ofta är logiken oklar eller direkt inkonsekvent, och jag kan inte gärna tro att slutet håller riktigt. Men när det kommer till Lupita Nyong'o finns det iaf inga tveksamheter, hon är väldigt bra rakt igenom, och som skräckrulle finns det fortfarande mer kvalitet här än det mesta genren har att erbjuda
eraserheead (Anmäl)   23:25 29/6
Första gången på länge jag ser en skräckfilm där jag verkligen gillar huvudpersonerna.
ledsenpirat (Anmäl)   20:44 28/6
Nej, nej, nej. Detta var varken otäckt eller engagerande. Kan kanske vara intressant som diskussionsunderlag på temat, men som film fungerade det inte alls.
Jompalompier (Anmäl)   16:57 22/6
Verkligen inte i närheten av Get Out, tyvärr.
92axha10 (Anmäl)   01:52 21/6
Inte lika bra som Get Out men har sina stunder. Kunde inte ta det på allvar under långa stunder. Skrattade ett par gånger också, är inte säker om det var meningen.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Us