Us

Originaltitel: Us
Regissör:Jordan Peele
Utgivningsår:2019

Om Us:

En mor och en far tar med barnen till deras sommarhus för att koppla av med vänner. Men när natten kommer uppstår kaos när några besökare anländer oanmälda.

Lupita Nyong'o, Winston Duke, Elisabeth Moss, Tim Heidecker, Shahadi Wright Joseph, Evan Alex, Yahya Abdul-Mateen II, Anna Diop, Cali Sheldon, Noelle Sheldon, Napiera Groves, Kara Hayward, Alan Frazier, Duke Nicholson, Dustin Ybarra, Nathan Harrington

Jordan Peele

Thriller, Skräck

Med i listor: Medlemmarnas mest betygsatta just nu
Diskussioner om Us  (0 diskussioner)
Kommentarer om Us (12 st)
dafreakish (Anmäl)   22:47 6/4
Snyggt, smart och oerhört underligt på samma gång. Peele vet vad han gör.
Tonti (Anmäl)   15:30 5/4
Lite överreklamerad får man väl säga ändå, även om det är habilt gjort. Bra skådisar och kuslig set-up, men det bres på för mycket i slutändan. Snyggt soundtrack dock. Helt okej.
coastaltown (Anmäl)   11:29 2/4
Här finns så mycket att analysera och teoretisera kring att man skulle kunna skriva en hel bok. Det märks att Peele har tittat på en hel del skräckfilm.
Afflicter (Anmäl)   19:57 31/3
Alltför frustrerande för att man ska fastna. Visst, man får en del förklaringar mot slutet, men det är så mycket som lämnar att hänga i luften, sådant man egentligen hade velat få en förklaring till. Peele kan kasta in hur många förebådande referenser som helst, det gör inte filmen bättre på något sätt.
Solidus (Anmäl)   12:18 31/3
US är en fin skräckfilm som vågar gå egen väg och skådespelarna får alla A+. När det det kommer till nackdelarna så tycker jag att US spårar tyvärr ur när "hemligheten" avslöjas. För mig hade det räckt med att det står en klonad familj av originalfamiljen utanför deras hem med ett ont syfte. Man hade inte behövt att svara på frågorna var dem kommer ifrån ect, men det gör Jordan Pelee och tyvärr sänker det filmen. Han skapar mer frågor än svar och även det är tänkt att publiken ska ignorera dessa frågor, så blir dem för många. Sevärd skräckfilm, dock med sina problem. Betyg: 3.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Us
Se filmen