Ute eller inte

Originaltitel: In & Out
Regissör:Frank Oz
Utgivningsår:1997

Om Ute eller inte:

Engelskläraren Howard Brackett ska äntligen gifta sig. Han är en tystlåten, intelligent man och älskad av alla i Greenleaf, staden i Indiana där han bor. Men när en f.d. elev under sitt tacktal på Oscarsgalan tackar sin lärare och fäller en kommentar som ifrågasätter Howards sexuella läggning, vänds hans liv upp och ner.

Titel: Happy Texas
Originaltitel: Addicted to Love
Regissör: Griffin Dunne
År: 1997
Hämnden är ljuv

Kevin Kline, Joan Cusack, Tom Selleck, Matt Dillon, Debbie Reynolds, Wilford Brimley, Bob Newhart, Gregory Jbara, Shalom Harlow, Shawn Hatosy, Zak Orth, Lauren Ambrose, Alexandra Holden

Paul Rudnick

Komedi

Diskussioner om Ute eller inte  (0 diskussioner)
Kommentarer om Ute eller inte (56 st)
Krille80 (Anmäl)   12/11 2014
Idèn till denna film är helt genialiskt om man ser den ur ett komiskt perspektiv. Resultatet är absolut inte heller dumt snarare tvärtom för detta är en favorit hos mig. Kevin Kline spelar helt underbart och visar upp en härlig komisk talang och timing. Den som dock stjäl showen är fästmön Emily spelad av Joan Cusack. Hjärtvärmande roligt.
Hogman (Anmäl)   4/5 2014
Denna töntiga hysteri att Kline är gay är bara för mkt, tevebolag jagar honom och elevernas spekulationer är minst sagt larviga. Detta håller inte.
ziferN (Anmäl)   27/3 2013
Småmysig, kul och underhållande film som gott fick mig att skratta ett par gånger och Kevin Kline tycker jag som vanligt om. Storyn är minst sagt kul och filmen levererade som sagt ett par skratt för min del, jag skrattade te.x. till när Kline dansade. Även om det är kul på hur filmen tacklar homosexualitet så är reaktionerna från folket både skrämmande och patetiskt. Dom behandlar honom som han vore nazist eller liknande. Men tja, det är USA vi snackar om där homosexualitet fortfarande inte är helt acceptabelt. Helt ok underhållning hur som helst!
cameo (Anmäl)   12/6 2012
Jag har två väldigt konflikterande åsikter om denna film. Den ena tycker att det här är en jävla skitfilm som är smaklös och rent ut sagt förolämpande. Den andra ser lite potential och tycker att den driver rätt mycket med normer kring maskulinitet och heterosexualitet. Fast samtidigt är upplägget så puckat och lyckas bara förstärka fjantiga klyschor att det bara faller platt. En svag tvåa
yrkeschaufföre (Anmäl)   11/9 2011
Det är länge sen jag såg den men den håller fortfarande. Kevin Kline och Joan Cusack är gulliga och Tom är alltid Magnum! En gnutta nostalgi finns det i min svaga fyra men en trea känns lågt.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Ute eller inte