Betyg idag: 1 046 Besökare idag: 4 830

Originaltitel: Rendition
Regissör:Gavin Hood
Utgivningsår:2007

Om Utlämnad:

Vad skulle hända om någon du kände bara försvann? Den tanken blir verklighet för gravida Isabella när hennes make, med utländskt påbrå, misstänks för att vara terrorist. Han grips på en flygplats och förs bort, försvinner utan ett spår. Medan Alwar El-Ibrahim genomgår allt tuffare förhör om saker han inte känner till, startar hans fru en egen utredning kring vad som kan ha hänt.

Titel: Body of Lies
Regissör: Robert Redford
År: 2007
Genre: Drama, Thriller, Krig
Lejon och lamm

Jake Gyllenhaal, Yigal Naor, Reese Witherspoon, Omar Metwally, Meryl Streep, Peter Sarsgaard, Alan Arkin, Zineb Oukach, Mohammed Khouas, J K Simmons, Hadar Ratzon, Rosie Malek-Yonan, Bob Gunton, Aramis Knight

Kelley Sane

Drama, Thriller, Krig

Recension Utlämnad

- Rollywood sätter betyg 4 och skriver:
Jag gillar fotot och miljöerna i filmen som verkligen tar oss med till mellanöstern. Men däremot finns det vissa skådespelare jag kan tycka bara står och trycker i ett hörn större delen av filmen. Jake Gyllenhaal till exempel hade jag betydligt högre förväntningar på, liksom Meryl Streep som knappt är med i bild. När vi ser över lag på filmens betyg så blir det en fyra.

Recension av Utlämnad - Läs hela!

Diskussioner om Utlämnad  (0 diskussioner)
Kommentarer om Utlämnad (159 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   24/10 2017
helt ok
Stygga-Vargen (Anmäl)   2/8 2017
Ganska bra och spännande film. Reese Witherspoon gör som vanligt bra ifrån sig. Önskar dock att man valt en bättre skådis än Jake Gyllenhaal för då hade filmen blivit betydligt bättre.
Cftbl (Anmäl)   3/1 2017
Bra.
Rele (Anmäl)   8/9 2016
En väl gjord och aktuell film. Flera duktiga skådespelare, men jag kände tunt och segt eftersmak. Betyget blir en trea.
92axha10 (Anmäl)   12/5 2016
Alldeles för ensidig för min smak. Fel plats för tonårsdrama och i slutändan lämnades för många trådar outredda.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Utlämnad
Se filmen