Utlämnad

Originaltitel: Rendition
Regissör:Gavin Hood
Utgivningsår:2007

Om Utlämnad:

Vad skulle hända om någon du kände bara försvann? Den tanken blir verklighet för gravida Isabella när hennes make, med utländskt påbrå, misstänks för att vara terrorist. Han grips på en flygplats och förs bort, försvinner utan ett spår. Medan Alwar El-Ibrahim genomgår allt tuffare förhör om saker han inte känner till, startar hans fru en egen utredning kring vad som kan ha hänt.

Titel: Body of Lies
Regissör: Peter Berg
År: 2007
Genre: Drama, Thriller
The Kingdom

Jake Gyllenhaal, Yigal Naor, Reese Witherspoon, Omar Metwally, Meryl Streep, Peter Sarsgaard, Alan Arkin, Zineb Oukach, Mohammed Khouas, J K Simmons, Hadar Ratzon, Rosie Malek-Yonan, Bob Gunton, Aramis Knight

Kelley Sane

Drama, Thriller, Krig

Recension Utlämnad

- sethgecko sätter betyg 3 och skriver:
Egypten-födda amerikanen Anwar El-Ibrahimi är på väg hem från Kapstaden. Han har deltagit i en kemikonferens som expert och lämnar sitt hotell för att återvända till sin gravida fru och deras son i en förort till Washington DC. Samtidigt exploderar en bomb någonstans i Nordafrika, en CIA-anställd amerikan dör i bombdådet, trots att han inte var målet. På något sätt blir Anwar El-Ibrahimi misstänkt...

Recension av Utlämnad - Läs hela!

Diskussioner om Utlämnad  (0 diskussioner)
Kommentarer om Utlämnad (159 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   24/10 2017
helt ok
Stygga-Vargen (Anmäl)   2/8 2017
Ganska bra och spännande film. Reese Witherspoon gör som vanligt bra ifrån sig. Önskar dock att man valt en bättre skådis än Jake Gyllenhaal för då hade filmen blivit betydligt bättre.
Cftbl (Anmäl)   3/1 2017
Bra.
Rele (Anmäl)   8/9 2016
En väl gjord och aktuell film. Flera duktiga skådespelare, men jag kände tunt och segt eftersmak. Betyget blir en trea.
92axha10 (Anmäl)   12/5 2016
Alldeles för ensidig för min smak. Fel plats för tonårsdrama och i slutändan lämnades för många trådar outredda.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Utlämnad
Se filmen