Vackert väder

Originaltitel: Vackert väder
Regissör:David Flamholc
Utgivningsår:1996

Om Vackert väder:

Daniel, en tonårskille från Stockholm, skall tillbringa sommaren i Malmö hos sin mor och hennes nya man José. Modern och José reser till Spanien för att hämta hem möbler till lägenheten, och Daniel får rå sig själv. Han sommarjobbar på McDonalds, och förälskar sig i Louise, som är tillsammans med överklassgrabben Ted.

Titel: Ha ett underbart liv
Regissör: John Fortenberry
År: 1998
Genre: Komedi
A Night at the Roxbury

Jonte Halldén, Fredrik Dolk, Mischa Moszkowicz, Stina Beck, Eva Westerling, Julio García, Sara Garcia Andersson, Richard Kolnby, Ulf Welander

David Flamholc

Drama, Komedi, Romantik

Sverige
Diskussioner om Vackert väder  (0 diskussioner)
Kommentarer om Vackert väder (37 st)
FabianBom (Anmäl)   20/3 2018
Säger bara Stina Beck, bara de att få se henne och höra hennes skånska e himmilsk och man minns för 20 år sedan hur man föll för henne, själva filmen är enkel gjord, men den ger en komisk kärleks historia, med bra skådespel och komiska bi-rolls figurer.
filmfreak1 (Anmäl)   8/10 2013
Briljant i sin uselhet.
Hypostas (Anmäl)   4/9 2012
Haha, den är riktigt kass egentligen, men ändå charmig och förbaskat underhållande. Lite halvrasistisk och med en hel del pajigt skådespeleri. Antar att Donken sponsrade filmen och det är kul att se lite hur det går till där. Donkenbossen är skönt sadistisk.
Xenox (Anmäl)   12/8 2012
En rolig komedi.
Grillo (Anmäl)   24/9 2010
Riktigt dåligt egentligen, men kul att se sina hemtrakter på film. Sedan tåg- och bussnörd som jag är fick jag min nostalgi tillgodosedd. Helt för lång är den iaf, och hade de kortat den med 10-20 minuter hade den nog kunnat vara helt okej, med bättre skådisar...
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Vackert väder