Betyg idag: 2 163 Besökare idag: 5 927

Vad hände med grabbarna på kåken?

Originaltitel: Vad hände med grabbarna på kåken?
Regissör:Tom Alandh
Utgivningsår:2013

Om Vad hände med grabbarna på kåken?:

Sonny satt på Hällbyfängelset när Tom Alandh var där och filmade 1990. På samma avdelning satt också Kenneth, Sture, Anders, Pertti och Johnny. Sex vanliga fångar, långt från rubriker och mediernas intresse. Vad hände sedan i deras liv? Efter straffet och med en vardag utanför murarna.

Titel: Ett anständigt liv
Det sociala arvet

Tom Alandh

Dokumentär

Sverige
Diskussioner om Vad hände med grabbarna på kåken?  (0 diskussioner)
Kommentarer om Vad hände med grabbarna på kåken? (3 st)
Kubricks (Anmäl)   3/9 2013
Den smakar bra i min mun. En stabil 3:a.
larox (Anmäl)   13/4 2013
som ett stort fan av Tom Aland måste jag ändå medge att den här dokumentären ligger på medel, kunde ha varit bättre och borrat längre in i personligheterna. Blev något ytlig, kanske för att det var så många personer med i samma dokumentär.
KimEkberg (Anmäl)   26/3 2013
knappt en film ens. man blir ju ganska sugen på att se original-filen som hälften av rullen består av. annars har jag svårt när man bara lastar kaka på kaka på kaka. det blir liksom aldrig grundat. sen har jag svårt för alandhs gudagestalt som bara maler och maler. tacka vet jag tjuvgods.