Vaiana

Originaltitel: Moana
Regissör:Ron Clements, Don Hall, John Musker, Chris Williams (I)
Utgivningsår:2016

Om Vaiana:

I det forntida Oceanien i Söderhavet ger sig seglaren Vaiana ut för att leta efter en sägenomspunnen ö. På sin fantastiska resa slår hon sig ihop med den legendariske halvguden Maui, och tillsammans korsar de det öppna havet. Under den actionspäckade färden stöter de på jättelika havsvidunder, sällsamma dolda världar och uråldrig folktro.

Titel: Den lilla sjöjungfrun
Genre: Komedi, Familjefilm, Äventyr
Hitta Doris
Titel: Big Hero 6
Originaltitel: Big Hero 6
Regissör: Don Hall, Chris Williams (I)
År: 2014
Genre: Komedi, Familjefilm, Action, Äventyr, Science Fiction
Big Hero 6

Auli'i Cravalho (röst), Dwayne Johnson (röst), Rachel House (röst), Temuera Morrison (röst), Jemaine Clement (röst), Nicole Scherzinger (röst), Alan Tudyk (röst), Oscar Kightley (röst), Troy Polamalu (röst), Puanani Cravalho (röst), Louise Bush (röst)

Jared Bush

Komedi, Animerad, Familjefilm, Musikal, Äventyr, Fantasy

Recension Vaiana

- Stygga-Vargen sätter betyg 5 och skriver:
När jag växte upp så tecknades alla filmer - åtminstone de flesta - för hand och även om det gjordes en del datoranimerade filmer även på den tiden så var de ganska lätträknade. Idag är det tvärtom - idag ska filmer vara datoranimerade och jag kan inte komma på några filmer som tecknats för hand på senare år (med undantag av Nalle Puhs film - Nya äventyr i Sjumilaskogen från 2011). Därmed inte sagt...

Recension av Vaiana - Läs hela!

Med i listor: Disney-klassiker
Diskussioner om Vaiana  (0 diskussioner)
Kommentarer om Vaiana (78 st)
Hannats (Anmäl)   00:01 8/1
Det är kul att disney utvecklat sina kvinnokaraktärer, mindre kul att männen överlag fortfarande är samma stereotypa. Den här filmen bjöd mig inte på något oväntat. Klassiska comic reliefs, platt musik, inga överraskningar i handling. Meh
asasae (Anmäl)   30/12 2018
Fin och snyggt tecknad film som vi även vuxna kan njuta att se.
Maggan04 (Anmäl)   26/12 2018
Väldigt stark 4a. Väldigt vacker film
Tatty (Anmäl)   16/9 2018
Oh den var väldigt rolig, bra, spännande och äventyrlig! Gillar hela filmen!!
kryttan (Anmäl)   10/9 2018
Animering med stil! jäklar, kom på mig själv att stirra på hår väldigt mycket :-) Vackra färger och en ganska cool berättelse.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Vaiana