Betyg idag: 1 460 Besökare idag: 7 016

Originaltitel: Valentine
Regissör:Jamie Blanks
Utgivningsår:2001

Om Valentine:

Valentine handlar om fem väninnor sedan småskolan, alla med samma dröm om den perfekta killen och den perfekta framtiden. På alla hjärtans dag får de kort med mycket obehagliga hot om en snar och våldsam död. Gänget upplever först korten som sjuka skämt, men blir snart en efter en mördade av en psykopat som inte skyr några medel när det gäller att döda sina offer. Mördaren hämnas gamla oförrätter, men han tycks inte ha något emot att döda oskyldiga personer som råkar komma i hans väg under jakten på kvinnorna. Spåren efter mördaren pekar mot en viss Jeremy Melton, en ung kille som gänget vägrade dansa med på en Valentine-fest i junior high school. Men polisen hittar inga som helst spår efter Melton. Det dröjer inte länge förrän kvinnorna inser att vem som helst av alla män de känner kan vara en galen mördare...

Titel: Cherry Falls
Regissör: John Ottman
År: 2000
Genre: Thriller, Skräck, Mysterium
Mördande legender 2

Denise Richards, Katherine Heigl, Johnny Whitworth, Jessica Capshaw, Marley Shelton, Jessica Cauffiel, David Boreanaz, Daniel Cosgrove, Hedy Burress, Fulvio Cecere

Gretchen J Berg, Tom Savage, Donna Powers, Wayne Powers, Aaron Harberts

Thriller, Skräck

Med i listor: Filmtipsets Sämsta 250
Filmnummer: 1938
Diskussioner om Valentine  (0 diskussioner)
Kommentarer om Valentine (197 st)
Zingostar (Anmäl)   03:19 13/1
Jag har alltid gillat denna film. Bra mordscener. Hyfsad dialog.
Filmfantast86 (Anmäl)   8/10 2017
Suck för slashers
Bumbi78 (Anmäl)   22/1 2017
Med Scream 1996 levde slashergenren upp igen och det kom ett gäng mer eller mindre bra titlar. Valentine må vara risig med dagens mått mätt, men tillräckligt underhållande för att duga som skräckis. Det är ju ett gäng snygga brudar åtm.
Stygga-Vargen (Anmäl)   7/8 2016
Inte den bästa skräckisen någonsin men långt ifrån den sämsta!
ItalyErik (Anmäl)   16/6 2015
Rätt okay neoslasher faktiskt.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Valentine