Valerian and the City of a Thousand Planets

Originaltitel: Valerian and the City of a Thousand Planets
Regissör:Luc Besson
Utgivningsår:2017

Om Valerian and the City of a Thousand Planets:

Under det 28:e århundradet, bildar Valerian och Laureline ett team specialagenter med ansvar att behålla ordningen i universums mänskliga territorium. På order från försvarsministern ger sig de två ut på ett uppdrag till den makalösa staden Alpha – en ständigt växande metropol där varelser från hela universum i hundratals år har förenats för att dela kunskap, intelligens och kultur med varandra. I kärnan av Alpha finns ett mysterium, en mörk kraft som hotar den fredliga tillvaron i de tusen planeternas stad, och Valerian och Laureline måste göra allt för att identifiera det förgörande hotet och inte bara skydda Alpha, utan även garantera universums framtid.

Titel: Det femte elementet
År: 2015
Jupiter Ascending
Titel: Guardians of the Galaxy
Originaltitel: Guardians of the Galaxy
Regissör: James Gunn (II)
År: 2014
Genre: Action, Äventyr, Science Fiction
Guardians of the Galaxy
Titel: Star Wars: The Last Jedi
Originaltitel: Star Wars: Episode VIII - The Last Jedi
Regissör: Rian Johnson
År: 2017
Star Wars: The Last Jedi

Dane DeHaan, Cara Delevingne, Clive Owen, Rihanna, Ethan Hawke, Herbie Hancock, Kris Wu, Sam Spruell, Alain Chabat, Rutger Hauer, Sasha Luss, Aymeline Valade, Pauline Hoarau, Ola Rapace, Marilhéa Peillard, Elizabeth Debicki (röst), John Goodman (röst)

Luc Besson

Action, Äventyr, Science Fiction, Fantasy

Valérian et la Cité des Mille Planètes

Frankrike, Kina, Belgien, Tyskland, Förenade Arabemiraten, USA, Storbritannien, Kanada
Diskussioner om Valerian and the City of a Thousand Planets  (0 diskussioner)
Kommentarer om Valerian and the City of a Thousand Planets (58 st)
Mysharry (Anmäl)   00:14 25/3
Underhållande ögongodis, som är mycket trogen förlagans bildspråk. Det tog ett tag innan jag gjorde kopplingen, trots att jag visste att Besson skulle göra något med Linda och Valentin! Det stjäls friskt (men med stil!) från höger och vänster, och når inte upp till Femte Elementet, men det är snyggt, fartfyllt, och blir aldrig löjligt. Rymdopera när den är som bäst, nästan!
arruba (Anmäl)   16:55 25/1
Man ville ha en ny Femte Elementet, det fick man inte. Detta är inte dåligt men det är hästlängder från Korben Dallas sköna äventyr. Introt med Bowie lägger dock en ton som gör att man sitter och ler flera dagar efteråt, filmen brister dock i valet av konstiga porträtteringar i from av Dane Dehaan och Clive Owen, de båda kändes malplacerade och bara rent av konstiga. Men... Det är scfi, och gud vet jag är svag för det. Så absolut, den är godkänd.
karlmats (Anmäl)   23:28 21/1
Luc Besson är tillbaka med en rymdopera som är så färgsprakande och kreativ att man gladeligen stänger av hjärnan ett par timmar och bara njuter. Lite som med Avatar spelar det inte så stor roll att storyn inte är magnifikt nyskapande. Därmed inte sagt att jag tycker att den är dålig heller, det är en fröjd att följa Valerian och ännu mer Laureline på sina rymdäventyr. DeHaan är inte någon jätteskådis men han är duglig medan Delevingne stjäl showen. Man märker hur mycket Besson gillar det här och att han gjorde filmen gratis och raggade ihop pengarna själv märks i skaparglädjen. Nu ångrar man bara att jag inte hann se den på bio i somras, det här hade varit en film jag gärna hade sett i 3D och det säger jag verkligen inte ofta. Nu när den tokfloppade och konsensus verkar vara att den suger lär man väl inte få någon uppföljare vilket är lite trist, istället får man nöja sig med att lägga in ännu en sågad klassiker i sin filmlåda, bara det känns ju lite speciellt också. Så får vi inte glömma att man har den goda smaken att ta in Rutger Hauer i början också, nej det här måste bli en 4a.
#54 (Anmäl)   02:26 21/1
Pinsam smörja.
Yuddy (Anmäl)   21:11 1/1
Hade större förhoppningar på denna. Synd bara att huvudpersonen som det är meningen att vi ska heja på verkar vara någon slags vidrig macho space James Bond. Att försöka få till någon slags kärlekshistoria med detta som utgångsläge är ju dömt att misslyckas.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Valerian and the City of a Thousand Planets