Betyg idag: 1 788 Besökare idag: 6 883

Originaltitel: Valerian and the City of a Thousand Planets
Regissör:Luc Besson
Utgivningsår:2017

Om Valerian and the City of a Thousand Planets:

Under det 28:e århundradet, bildar Valerian och Laureline ett team specialagenter med ansvar att behålla ordningen i universums mänskliga territorium. På order från försvarsministern ger sig de två ut på ett uppdrag till den makalösa staden Alpha – en ständigt växande metropol där varelser från hela universum i hundratals år har förenats för att dela kunskap, intelligens och kultur med varandra. I kärnan av Alpha finns ett mysterium, en mörk kraft som hotar den fredliga tillvaron i de tusen planeternas stad, och Valerian och Laureline måste göra allt för att identifiera det förgörande hotet och inte bara skydda Alpha, utan även garantera universums framtid.

Titel: Going in Style
Regissör: Jimmy Hayward
År: 2013
Genre: Komedi
Free Birds
Titel: Da Vinci-koden - sanning eller myt?
Originaltitel: The Real Da Vinci Code
Regissör: Kashaf Chaudhry
År: 2004
Da Vinci-koden - sanning eller myt?
Titel: Änglahund 2
Originaltitel: All Dogs Go to Heaven 2
Regissör: Larry Leker, Paul Sabella
År: 1996
Genre: Familjefilm
Änglahund 2

Dane DeHaan, Cara Delevingne, Clive Owen, Rihanna, Ethan Hawke, Herbie Hancock, Kris Wu, Sam Spruell, Alain Chabat, Rutger Hauer, Peter Hudson, Xavier Giannoli, Louis Leterrier, Eric Rochant, Benoît Jacquot, Olivier Megaton, Ola Rapace, Mathieu Kassovitz

Luc Besson

Action, Äventyr, Science Fiction, Fantasy

Valérian et la Cité des Mille Planètes

Frankrike
Diskussioner om Valerian and the City of a Thousand Planets  (0 diskussioner)
Kommentarer om Valerian and the City of a Thousand Planets (29 st)
Lotso (Anmäl)   22:11 3/9
I sin helhet är Valerian and the City of a Thousand Planets, en film som för mig var bättre än förväntat. Jag gick in och förväntade mig Jupiter Ascending, men filmen håller högre kvalité än den filmen. Däremot är den ingen fullpoängare, i det att handlingen är överallt med sidohandlingar som tar upp för mycket plats av filmen. Även kemin och skådespelet mellan Dane DeHaan och Cara Delevingne existerar inte. Det är riktigt illa när du har bättre kemi med en CGI figur, än sin riktiga motpartner. Men tack vare det visuella som trots mycket dataeffekter är ändå ett spektakel att titta på. Mycket färger och Luc Besson leker mycket med de olika städerna och planeterna. Även de olika utomjordiska raserna var kul. Jag kan se folk säga filmen kopierar för mycket av Star Wars, men faktum är så har Star Wars lånat från serietidningen som filmen är baserad på, så jag kan inte ge kritik åt det. Jag satt heller aldrig och var uttråkad, vilket är ett plus. Ett annat stort plus är musiken som jag förvånansvärt gillade mer än jag trodde. Jag kan se folk jämföra filmen med en annan sci-fi film, The Fifth Element (som Luc Besson också regisserade). Filmen når inte upp till samma kvalité som den filmen, men är ändå bättre än Jupiter Ascending. Den hamnar någonstans däremellan.
Haenskii (Anmäl)   21:22 3/9
När en längtat efter en film i drygt ett år så är det lätt att bli besviken har jag lärt mig, men inte i det här fallet. Manuset hade kunnat finslipats lite mer men det oslagbara specialeffekterna, de överlag bra skådespelarna och det faktum att jag bara vill att filmen ska fortsätta höjer betyget. Det är en film jag inte kan sluta tänka på som både förnyar och hyllar det klassiska inom rymdfilm genren.
Nintendo 64 (Anmäl)   23:19 28/8
Lämnade en del att önska men överlag riktigt underhållande och snygg!
Weztdahl (Anmäl)   22:53 22/8
Som många andra redan har konstaterat är detta en extermt spretig film med en så jävla tråkig dialog. Noll känsla för någon karaktär och Rihanna wtf??? V
psyche_delic (Anmäl)   12:45 12/8
De hade en del kul idéer och det var fina färger MEN genom hela filmen ger dialogen mellan huvudpersonerna en känsla av att det författaren vill få fram är att kvinnor är ologiska/mystiska varelser som man inte egentligen kan förstå sig på så det är ingen idé att försöka. Så dialogen mellan dem är till stor del ologisk. Och det stör helhetsintrycket. Det är inte bara könsrolligt utan också ologiskt på andra sätt, och kemin mellan skådisarna funkar inte. Mycket av det som hade kunnat bli coolt genom worldbuilding görs aldrig heller något av. Som en sämre Avatar som försöker, men misslyckas, vara 5th Element.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Valerian and the City of a Thousand Planets