Betyg idag: 1 671 Besökare idag: 5 253

Originaltitel: Valerian and the City of a Thousand Planets
Regissör:Luc Besson
Utgivningsår:2017

Om Valerian and the City of a Thousand Planets:

Under det 28:e århundradet, bildar Valerian och Laureline ett team specialagenter med ansvar att behålla ordningen i universums mänskliga territorium. På order från försvarsministern ger sig de två ut på ett uppdrag till den makalösa staden Alpha – en ständigt växande metropol där varelser från hela universum i hundratals år har förenats för att dela kunskap, intelligens och kultur med varandra. I kärnan av Alpha finns ett mysterium, en mörk kraft som hotar den fredliga tillvaron i de tusen planeternas stad, och Valerian och Laureline måste göra allt för att identifiera det förgörande hotet och inte bara skydda Alpha, utan även garantera universums framtid.

Titel: Da Vinci-koden - sanning eller myt?
Originaltitel: The Real Da Vinci Code
Regissör: Kashaf Chaudhry
År: 2004
Da Vinci-koden - sanning eller myt?
Titel: Vem blir nästa offer, Marlowe?
Originaltitel: Marlowe
Regissör: Paul Bogart
År: 1969
Genre: Drama, Kriminalare, Mysterium
Vem blir nästa offer, Marlowe?
Titel: Colorado Avenue
Regissör: Georges Méliès
År: 1896
Film nr.: 21958
En dam trollas bort från Robert Houdinis scen

Dane DeHaan, Cara Delevingne, Clive Owen, Rihanna, Ethan Hawke, Herbie Hancock, Kris Wu, Sam Spruell, Alain Chabat, Rutger Hauer, Peter Hudson, Xavier Giannoli, Louis Leterrier, Eric Rochant, Benoît Jacquot, Olivier Megaton, Ola Rapace, Mathieu Kassovitz

Luc Besson

Action, Äventyr, Science Fiction, Fantasy

Valérian et la Cité des Mille Planètes

Frankrike
Med i listor: Medlemmarnas mest betygsatta just nu
Diskussioner om Valerian and the City of a Thousand Planets  (0 diskussioner)
Kommentarer om Valerian and the City of a Thousand Planets (25 st)
psyche_delic (Anmäl)   12:45 12/8
De hade en del kul idéer och det var fina färger MEN genom hela filmen ger dialogen mellan huvudpersonerna en känsla av att det författaren vill få fram är att kvinnor är ologiska/mystiska varelser som man inte egentligen kan förstå sig på så det är ingen idé att försöka. Så dialogen mellan dem är till stor del ologisk. Och det stör helhetsintrycket. Det är inte bara könsrolligt utan också ologiskt på andra sätt, och kemin mellan skådisarna funkar inte. Mycket av det som hade kunnat bli coolt genom worldbuilding görs aldrig heller något av. Som en sämre Avatar som försöker, men misslyckas, vara 5th Element.
Hunter242 (Anmäl)   05:24 12/8
Som ett stort fan av Linda och Valentin seriealbummem så älskade jag denan film jag var orolig att det skulle bli en stinkare. Men den var över förväntningarna för min del. Den följer albumet Ambassadören som försvannn väldigt samt tillför nya skoj saker. Så jag ger denna film en 5a rakt av hade det funnit högre betyg hade den fått det. Har man inte läst nått av serierna så kanske denna film inte ger samma kick som jag upplevelse som jag fick.
PeterTheW (Anmäl)   20:37 11/8
Luc Besson har gått vilse senaste åren. Många gånger. Man känner igen honom på många sätt i Valerian men oj, vilket magplask det är bitvis. Huvudkaraktärerna är mest jobbiga, även om Laureline är småcool emellanåt - Valerian själv är enbart träig och tråkig. RIhanna's dansnummer är så fånigt och obefogat. Dialogen är krystad utav helvete, animationerna är bitvis rätt fula, handlingen är större delen ointressant. Det tar sig framåt slutet, sista 30-45 minuterna när det faktiskt är lite mer fart, men det blir aldrig vare sig särskilt intressant eller spännande. Kan i ärlighetens namn säga att hade jag sett denna hemma i soffan finns det en stor risk att jag hade stängt av.
myslas (Anmäl)   20:11 11/8
Svårt att sätta ett betyg på den här filmen då den är så ojämn. Det var väldigt svårt att komma in i den och det var mest rörigt under första 30-45 minuterna, man hade ingen aning om vad den egentligen handlade om. Efter ett tag så blir det mer fokuserat och actionscenerna är både snygga och häftiga. De komiska momenten fungerar också till största delen och Delevingne imponerar. DeHaan däremot är väldigt träig och det hade behövts någon med betydligt mer utstrålning i den rollen. Där filmen inte funkar alls är i de känslomässiga momenten som bara känns fåniga, amatörmässiga och inte ett dugg äkta, då himlar man mest med ögonen. Jag gillar ändå tillräckligt mycket i filmen för att sätta en trea i betyg. Någon Femte elementet är det inte men jag kommer förmodligen att se om den igen någon gång i framtiden.
DYV (Anmäl)   23:58 10/8
Det största problemet filmen har är en riktigt grov felcasting av karaktären, Valerian. Dane DeHaan har stora likheter med Keanu Reevs i sitt uttryck, dvs väldigt begränsat. Hans tillkortakommanden gör att hans karaktär blir humorlös, spartansk, ocharmig och har ett monotont tonläge. Faktiskt ganska osympatisk hela filmen igenom. En ung Harrison Ford hade lyft den här filmen ett betygsteg helt själv. Ur ett mer realistiskt perspektiv hade Chris Hemsworth hade varit ett klart lyft för filmen. Spännande koncept med alternativa dimensioner, Besson borde återkommit till det oftare i filmen. Det är svårt att inte föra tankarna till Avatar och Star Wars när man ser filmen, det är på gott och ont, men nog kunde väl pärlfolket varit av annan färg än blå? Lite väl kliché med Valerian och Laurelines relation, något mer uppfriskande eller oväntat borde Besson kunnat få till. Cara Delevingne imponerar med att förmedla kaxighet hand i hand med empati, vilket inte är det lättaste att göra med trovärdighet.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Valerian and the City of a Thousand Planets