Vampire Hunter D: Bloodlust

Originaltitel: Banpaia hantâ D
Regissör:Yoshiaki Kawajiri
Utgivningsår:2000

Om Vampire Hunter D: Bloodlust:

Det är framtid och vampyrer traskar runt och svinar. Folket är skräckslaget och pris sätts på vampyrers huvud. D är en prisjägare. Dock inte som alla andra, han är nämligen halvvampyr. I bloodlust rövas en rikemansdotter bort och D antar uppdraget att rädda henne. Men under jakten träffar han andra vampyrjägare. Vänskap, kärlek och konflikter uppstår.

Titel: Vampire Hunter D
Regissör: Yoshiaki Kawajiri
År: 1988
Genre: Skräck, Fantasy, Anime
Demon City Shinjuku

Kôichi Yamadera (röst), Megumi Hayashibara (röst), Toshihiko Seki (röst), Ichirô Nagai (röst), Hideyuki Tanaka (röst), Emi Shinohara (röst), Rintarou Nishi (röst), Yûsaku Yara (röst), Keiji Fujiwara (röst), Yoko Soumi (röst), Hôchû Ôtsuka (röst)

Yoshiaki Kawajiri

Drama, Animerad, Action, Romantik, Thriller, Äventyr, Skräck, Science Fiction, Fantasy, Anime

Japan, Hongkong, USA

Recension Vampire Hunter D: Bloodlust

- Rúcima sätter betyg 2 och skriver:
Flicka kidnappad av vampyr. Familj skickar ut vampyr-jägare efter honom att föra hem flickan. Men är allt verkligen som det till en början verkar vara? Charlotte, en ung kvinna, förs mitt i natten bort av vampyrfursten Meier Link. D, en vampyrjägare får i uppdrag att hämta hem henne. Och även en gäng "jägar-bröder" får i uppdrag att föra hem henne. Dock visar det sig att allt inte är som familjen,...

Recension av Vampire Hunter D: Bloodlust - Läs hela!

Med i listor: Anime Top 50, Anime-urval, Vampyrer – filmtipsarnas val
Diskussioner om Vampire Hunter D: Bloodlust  (0 diskussioner)
Kommentarer om Vampire Hunter D: Bloodlust (195 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   24/10 2017
Slegnirp (Anmäl)   5/9 2016
Den här filmen är så vacker! En av de absolut vackraste filmer jag sett. Gräver man under ytan hittar man handling som är betydligt mer solid och mindre ostig än föregångaren. D är D och fungerar ungefär som förra filmen men nu har han fler intressanta karaktärer att interagera med och mot. Actionscenerna är grymma tack vare att både skurkar och hjältar har coola och fantasifulla krafter. Helt klart en av mina favoriter i genren.
Halofreak92swe (Anmäl)   20/9 2015
Bättre än ettan på många sätt. Bättre tecknad framför allt. Hade den utspelat sig i rymden hade det varit awesome! Gillar D, mystisk och mäktig vampyrjägare med skills som får Neo att gapa av förvåning :) Dock så hittade jag ingen engelsk undertext som matchade japanskan helt.. Om man bara kunde förstå japanska!
Hypostas (Anmäl)   11/1 2014
Hyfsat underhållande vampyranime.
DrJW (Anmäl)   21/11 2013
Bättre än den första filmen från 85.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Vampire Hunter D: Bloodlust