Betyg idag: 1 081 Besökare idag: 4 663

Originaltitel: Kyûketsuki Hunter D
Regissör:Toyoo Ashida
Utgivningsår:1985

Om Vampire Hunter D:

I en framtid regerad av övernaturliga varelser ber en ung flicka en vampyrjägare om hjälp att döda den vampyr som bitit henne.

Titel: Vampire Hunter D: Bloodlust
Originaltitel: Banpaia hantâ D
Regissör: Yoshiaki Kawajiri
År: 2000
Genre: Drama, Action, Romantik, Thriller, Äventyr, Skräck, Science Fiction, Fantasy, Anime
Vampire Hunter D: Bloodlust
Regissör: Kunihiko Ikuhara
År: 1999
Genre: Drama, Komedi, Action, Äventyr, Fantasy, Anime
Revolutionary Girl Utena

Kaneto Shiozawa (röst), Michie Tomizawa (röst), Seizô Katô (röst), Satoko Kifuji (röst), Kazuyuki Sogabe (röst)

Yasushi Hirano

Animerad, Skräck, Science Fiction, Fantasy, Anime

Japan
Med i listor: Anime Top 50, Anime-urval, Vampyrer – filmtipsarnas val
Diskussioner om Vampire Hunter D  (0 diskussioner)
Kommentarer om Vampire Hunter D (88 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   26/10 2017
Slegnirp (Anmäl)   11/3 2016
Den är inte bra, men inte så dålig att den är helt värdelös. Den är inte tråkig, den är inte skrattretande (förutom någon enstaka scen här och där) den är inte så dålig att den blir bra, den är helt enkelt bara inte så bra. Halvkass animering (men rätt bisarr artstyle), helt okej soundtrack, endimensionella karaktärer, cool hjälte och en del skurkar med coola krafter. Den är inte ett totalt slöseri med tid, men det finns bättre filmer att se. Som uppföljaren...
Halofreak92swe (Anmäl)   18/9 2015
Bra, snygg 80-tals anime med mycket action och gore. Se den på japanska, man ska inte se dubbat, det förstör bara upplevelsen. 3+.
DrJW (Anmäl)   20/11 2013
Ser bra ut från början, men redigeringen blir rätt klumpig efter halva delen i filmen. Har en del ologiska delar, men framför allt så var den mest ologiska delen en talande hand(!) Ingen förklaring alls, den bara är där!?
lekke (Anmäl)   7/12 2012
Måttfullhet har aldrig varit Ashidas motto. Jag blev mätt redan efter 30 minuter. Kanske har det att göra med att den är så fult animerad och hemskt dubbad? Och om man ska se en snygg anime i samma stil så ska man se "Angel's Egg".
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Vampire Hunter D