Vampyrer suger

Originaltitel: Vampires Suck
Regissör:Jason Friedberg, Aaron Seltzer
Utgivningsår:2010

Om Vampyrer suger:

En film som sätter tänderna i vampyrkulturen i riktig spoof-anda. De bleka, de rufsiga i håret, de svenska, de kvalfyllda. Och i alla deras beundrarinnor (vad är grejen med tjejer och vampyrer?!). Ingen går säker.
Se filmen på Plejmo

Regissör: Craig Mazin
År: 2008
Genre: Komedi, Action
Superhero Movie

Jenn Proske, Matt Lanter, Diedrich Bader, Chris Riggi, Ken Jeong, Anneliese van der Pol, Arielle Kebbel, BJ Britt, Charlie Weber, Crista Flanagan, Jun Hee Lee, David DeLuise, Ike Barinholtz, Dave Foley, Nick Eversman, Zane Holtz, Kelsey Ledgin

Jason Friedberg, Aaron Seltzer

Komedi

Recension Vampyrer suger

- rikirock sätter betyg 1 och skriver:
Alla visste att det skulle komma förr eller senare, att låta Twilight sagan gå obemärkt funkar tydligen inte så självklart gör man en parodi. Jag är inget Twilight fan alls men det här var bland det sämsta skiten mina ögon någonsin skådat. Ska man göra en parodi så ska man försöka göra det smart eller roligt men "Vampires Sucks" är långt ifrån smart eller rolig. Den är bara en och en halvtimme lång...

Recension av Vampyrer suger - Läs hela!

Med i listor: Filmtipsets Sämsta 250, Parodier
Diskussioner om Vampyrer suger  (0 diskussioner)
Kommentarer om Vampyrer suger (140 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   26/10 2017
NoWireHangers (Anmäl)   16/9 2017
Denna får en starkare etta i betyg än Date Movie och Meet the Spartans, men når fortfarande inte upp till en tvåa. Den här bygger ju på källmaterial som lämpar sig väl för att parodieras men Herrarna Friedberg och Seltzer fortsätter att visa att de satsat på fel genre
dafreakish (Anmäl)   25/11 2016
Vampires Suck... They sure do... They sure do. Noll humor, noll skratt.
KyLLo (Anmäl)   28/3 2015
Som en Twilight-uppföljare.
Krille80 (Anmäl)   5/1 2015
Om man ska börja med det positiva så finns det scener eller snarare små delar av scener som fick mig att le eller t.o.m. skratta. Positivt är också att det är kul med en film som driver ordentligt med hela twilightgrejen. Det negativa är att filmen är så sanslöst dåligt. Det finns inte det minsta av talang, kompetens eller originalitet i manus eller skämt. Visst, jag skrattar men vid de tillfällen så är det samma skämt som jag alltid skrattar åt oavsett sammanhang.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Vampyrer suger
Se filmen