Vampyren - en erotisk mardröm

Originaltitel: The Vampire Lovers
Regissör:Roy Ward Baker
Utgivningsår:1970

Om Vampyren - en erotisk mardröm:

En vampyr förför sina offer, som nästan alla är kvinnor, innan hon tömmer dem på blod.

Titel: Vampyrens begär
Regissör: Fuminori Kizaki
År: 2009
Genre: Drama, Action, Äventyr, Science Fiction, Fantasy, Anime
Afro Samurai: Resurrection

Jon Finch, John Forbes-Robertson, Peter Cushing, Ingrid Pitt, Pippa Steel, Madeline Smith, Dawn Addams, George Cole, Kate O'Mara, Douglas Wilmer, Ferdy Mayne, Charles Farrell, Janet Key, Kirsten Lindholm, Harvey Hall

Michael Style, Tudor Gates, Harry Fine

Skräck

Storbritannien
Med i listor: Hammer, Hammers vampyrfilmer, Vampyrer – filmtipsarnas val
Diskussioner om Vampyren - en erotisk mardröm  (0 diskussioner)
Kommentarer om Vampyren - en erotisk mardröm (20 st)
ModestyWilde (Anmäl)   7/9 2017
Sexig Hammer-film med glimten i ögat och lagom kuslig mysstämning. Ingrid Pitt och Peter Cushing lyfter filmen. En svag 4:a bara för att jag tycker att den är en liten pärla ... men annars hade den bara fått en svag 3:a ...
Lyndon (Anmäl)   29/12 2015
Sannerligen inte särskilt bra, men Ingrid Pitts stora... ehh talanger höjer filmen ett snäpp.
niebaotan (Anmäl)   2/12 2015
Annorlunda och kul av Hammer. Kanske ingen markvardig film i sig men stamningen ar harlig, skadespeleriet bra och den ar betydligt sexigare an manga av Hammers andra produktioner. 3+
haajen (Anmäl)   21/9 2014
Same, same med en liten lesbisk twist. Skön, stämningsfull film med Cushing och Pitt som självklara höjdpunkter. Inte klockrent men för fans är det trevliga 90 minuter.
Mistlake (Anmäl)   7/8 2013
Sexig och spöklik film där Hammer framgångsrikt förnyar sitt gamla gotiska koncept. Ingrid Pitt är suverän på alla de sätt, och Peter Cushing jobbar på i en ganska otacksam roll.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Vampyren - en erotisk mardröm