Vampyrens begär

Originaltitel: Lust for a Vampire
Regissör:Jimmy Sangster
Utgivningsår:1971

Om Vampyrens begär:

Andra filmen i Hammers Carmilla-trilogi. Första filmen är "Vampire Lovers" och tredje är "Twins of Evil".

Titel: Vampyren - en erotisk mardröm
Regissör: Peter Sykes
År: 1972
Genre: Thriller, Skräck
Demons of the Mind

Ralph Bates, Barbara Jefford, Suzanna Leigh, Pippa Steel, David Healy, Christopher Neame, Yutte Stensgaard, Mike Raven, Judy Matheson, Luan Peters

Tudor Gates

Skräck

Love for a Vampire

Storbritannien
Med i listor: Hammer, Hammers vampyrfilmer
Diskussioner om Vampyrens begär  (0 diskussioner)
Kommentarer om Vampyrens begär (8 st)
Punkliv (Anmäl)   7/6 2015
Börjar starkt och stämningsfullt men utvecklas snabbt till en ointressant Våra bästa år-liknande historia - med vampyrer. Några bra scener dock (den brinnande pålen i hjärtat!), och tuttar är alltid trevligt.
Ondskapt (Anmäl)   1/10 2012
Givetvis är det läckert som tusan och det finns såklart en uppsjö av vackra damer här. Bitvis riktigt bra, bitvis lite halvtom, men i det stora hela en gediget schysst Hammer-våffla.
Kurganen (Anmäl)   28/10 2010
Jag älskar ju Hammer Horror och är extremt förtjust i deras 1800-talsskildringar av det ockulta, vampyrer och demoner. Lust for a vampire är en mycket habil skapelse som jag njöt av att se. Det är inte någon av deras absolut bästa filmer men ändock sevärd. Jag retar mig på några av namnen i filmen eftersom de känns sjukt krystade. Vidare roar det mig inte att det finns några mjukporrscener med som är under Hammers värdighet.
Grillo (Anmäl)   13/10 2010
Många delar är sjukt fåniga och överdramatiska men historien var ändå mer intressant och mindre seg än den första. Trist att varken Cushing eller Lee är med dock...
schramm (Anmäl)   14/7 2009
Inte lika bra som Vampire Lovers, men inte helt fel för det. Snygga miljöer, mycket tuttar och bra stämning gör att man med lätthet sväljer den här rullen också, även om det ibland känns som en transportsträcka till Twins of Evil.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Vampyrens begär