Vampyrens kyss

Originaltitel: Kiss of the Vampire
Regissör:Don Sharp
Utgivningsår:1963

Om Vampyrens kyss:

Gerald och Mariannes bil går sönder under en biltur och de måste spendera några dagar i en liten, enskild by. Snart blir de inbjudna till Dr Ravna på hans slott. Dr Ravna, som är ledaren för en vampyrkult, blir snabbt förälskad i Marianne.

Titel: Vampyrernas natt
Originaltitel: The Brides of Dracula
Regissör: Terence Fisher
År: 1960
Dracula - blodtörstig vampyr

Clifford Evans, Edward de Souza, Noel Willman, Jennifer Daniel, Barry Warren, Brian Oulton, Noel Howlett, Jacquie Wallis

Anthony Hinds

Drama, Romantik, Thriller, Skräck

Kiss of Evil

Storbritannien
Med i listor: Hammer, Hammers vampyrfilmer
Diskussioner om Vampyrens kyss  (0 diskussioner)
Kommentarer om Vampyrens kyss (5 st)
niebaotan (Anmäl)   2/12 2015
Inga overraskningar vantar i denna Hammer produktion men det ar genomgaende vackert, mysigt och trevligt. Som Schramm redan namnt sa kanns denna som en stor inspiration till Vampyrernas Natt.
Mistlake (Anmäl)   2/5 2012
Hammervampyrer utan vare sig Lee eller Cushing kan bli lite urholkat, men just den här filmen fungerar riktigt bra och är strålande vacker på det där färgstarka, gammaldags sättet.
dudson (Anmäl)   5/9 2010
Trist&Integt- sägande Hammer film..Men Otroligt Vackra miljöer och färger!! Slutet är Riktigt Coolt...
idd (Anmäl)   14/1 2010
klassiska hammervampyrer utan överraskningar.. fint å stelt precis som man vill ha det..
schramm (Anmäl)   22/4 2009
Måste inspirerat Vampyrernas Natt rätt rejält. Samma handling som i Polanski rullen. Fina miljöer och bra stämning, som vanligt med Hammer.