Vampyrernas cirkus

Originaltitel: Vampire Circus
Regissör:Robert Young (III)
Utgivningsår:1972

Om Vampyrernas cirkus:

Klassisk Hammer-produktion som utspelar sig i en by i 1800-talets Europa. Invånarna har drabbats av pesten och blir först glada när en cirkus kommer till byn men när det sedan visar sig vara vampyrer byter de åsikt.

Titel: Vampyrens kyss
Regissör: Peter Sykes
År: 1972
Genre: Thriller, Skräck
Demons of the Mind

Adrienne Corri, Thorley Walters, Anthony Higgins, John Moulder-Brown, Laurence Payne, Lynne Frederick, Domini Blythe, Christine Paul-Podlasky

Judson Kinberg

Skräck, Fantasy

Storbritannien
Med i listor: Hammer, Hammers vampyrfilmer
Diskussioner om Vampyrernas cirkus  (0 diskussioner)
Kommentarer om Vampyrernas cirkus (11 st)
Gordyal (Anmäl)   23/3 2018
Första trettio är verkligen toppen, och skiljer sig markant från klassisk gäsp-Hammer. Sedan blir det bara mossigt och tråkigt (som vanligt). Som helhet är det tveksamt om filmen når upp till en trea, men den första halvtimmen omöjliggör ett underbetyg. (7-/15)
dudson (Anmäl)   10/5 2017
Extremt snygg och visuell vampyr stänkare från Hammer! Den har riktiga erotiska undertoner och ett satans härligt intensivitet filmen igenom. Den läckraste och bästa vampyr film jag sett!5+
Ondskapt (Anmäl)   18/2 2013
Dösnyggt i sant Hammer-maner med läckra brudar, fantastiska miljöer och massa vampyrer. Inte det vanliga Dracula-köret, vilket är gött och gör filmen till en lyckad sådan.
luxlisbon (Anmäl)   16/2 2013
Stämningsfullt och hur snyggt som helst. Ett måste för alla Hammer-fans.
mthrfckr (Anmäl)   30/4 2012
Bra ide och dom första 20 minuterna är finfina.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Vampyrernas cirkus