Van Helsing

Originaltitel: Van Helsing
Regissör:Stephen Sommers
Utgivningsår:2004

Om Van Helsing:

Gabriel Van Helsing är filosof, historiker och ockultist. På uppdrag av ett hemligt sällskap baserat i Vatikanen, beger han sig till Transsylvanien för att en gång för alla utplåna den blodtörstige greve Dracula. Till sin hjälp får han Anna Valerious, som sett hela sin släkt dödas av monstret och vigt sitt liv åt att jaga mörkrets makter.

Titel: Underworld
Regissör: Scott Charles Stewart
År: 2011
Genre: Action, Thriller, Skräck, Science Fiction
Priest

Hugh Jackman, Kate Beckinsale, Richard Roxburgh, David Wenham, Kevin J O'Connor, Samuel West, Elena Anaya, Robbie Coltrane, Stephen Fisher, Will Kemp, Silvia Colloca, Josie Maran, Shuler Hensley, Alun Armstrong

Stephen Sommers

Action, Äventyr, Fantasy

USA, Tjeckien

Recension Van Helsing

- Kiril sätter betyg 3 och skriver:
1992 kom ”Dracula”. En riktigt framgångsrik, suggestiv äventyrsrulle. Någon pitchar idén om en prequel som siktas in på att få sin premiär två år senare. Så händer ingenting – filmidén hamnar i samma gränsland mellan de döda och de levande som titelrollen i sin föregångare. Men nu, tio år efter den från början planerade premiären, har nu ”Van Helsing” fått liv, men i en lite annorlunda tappning än...

Recension av Van Helsing - Läs hela!

Med i listor: Dracula, Medlemmarnas hatfilmer, Vampyrer – filmtipsarnas val
Filmnummer: 19043
Diskussioner om Van Helsing  (0 diskussioner)
Kommentarer om Van Helsing (886 st)
Sarakin76 (Anmäl)   19/11 2017
Hva hende? Hva fan va dette? Jackman gjør jo helt bort seg. Vampyrene der jo for dumme ut. Den ende som kan komme ut fra denne filmen med noen sorts verdighet er Beckingsale, og da tenker jeg ikke på hennes skuespillertalentet.
Filmfantast86 (Anmäl)   14/10 2017
kasst
ekback (Anmäl)   27/8 2016
Kommer inte riktigt ihåg vad som hände mer än att den var riktigt dålig.
wasteoftime (Anmäl)   23/3 2016
Alltså, jag minns när den här var aktuell på bio, och att jag var sugen på att se den - vilken jädra tur att jag inte löste biobiljett för den här smörjan! Det här är ju så dålig, på alla nivåer så att det är svårt att veta vart man ska börja... Så jag tror att jag lämnar det där. Jag vet ärligt talat inte om jag skall skratta eller gråta. 5,5 på SH-skalan. Usch.
cannibalrice (Anmäl)   5/3 2016
Gigglesnort!