Vanishing Point

Originaltitel: Vanishing Point
Regissör:Charles Robert Carner
Utgivningsår:1997

Om Vanishing Point:

Handlar om Jimmy Kowalski vars fru hamnar på sjukhus gällande en problematisk förlossning. Han får nu köra 1200 miles för att vara vid hennes sida. Men om han hade vetat att en fortkörning skulle kosta honom så mycket problem så hade han nog tagit flyget.

Titel: Easy Rider
Regissör: Paul Flaherty
År: 1988
Genre: Komedi
18 på nytt!

Steve Railsback, Viggo Mortensen, Christine Elise, Jason Priestley, Peta Wilson, Keith David

Malcolm Hart, Charles Robert Carner

Action, Romantik, Äventyr

Diskussioner om Vanishing Point  (0 diskussioner)
Kommentarer om Vanishing Point (42 st)
Krille80 (Anmäl)   5/12 2014
När jag första gången såg denna film hade jag nyligen äntligen fått tillåtelse att ge mig ut på vägarna i bil. Det var en underhållande film med härlig bilkörande och även biljakt. När jag dock såg om denna film för kanske en vecka sedan så var den inte lika het längre. Den känns idag mer b-betonad och tunn men med fart och underhållning.
Waldo Trumbull (Anmäl)   10/2 2014
Sämre än väntat, och då var förväntningarna inte jättehöga. Viggo är passabel, men inte mycket mer medan manuset är något av en katastrof. Så fort det börjar bli lite flyt och fart på rullen så dyker en av alla dessa tillbakablickar upp och förstör allting. Ibland får jag känslan av att de är en efterkonstruktion i ett försök att förtydliga handlingen lite som gick lite snett. Detta är faktiskt inte särskilt bra alls, trots att storyn i sig skulle kunnat bli en riktigt bra film. Synd.
Grillo (Anmäl)   22/3 2012
För att vara en tv-film är det en rätt bra remake. Viggo är bra som vanligt och de övriga duger, förutom The Voice som var riktigt usel. Tillbakablickarna kändes dock lite väl tillrättalagda...
sfrank (Anmäl)   9/8 2008
Lite irriterande att Kowalski ska hävdas i alla tillbakablickar. Det rimmar lite bättre med upptjackad krulltupp på 16mm med lite 70-talskänsla.
isecore (Anmäl)   17/7 2008
Urkass TV-remake som aldrig borde ha fått grönt ljus.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Vanishing Point