Fåfängans marknad

Regissör:Mira Nair
Utgivningsår:2004

Om Fåfängans marknad:

Becky Sharp växer upp i London och trotsar sin fattiga bakgrund och klättrar upp för den social stegen med sin bästa väninna Amelia.
Se filmen på CDON

Originaltitel: Far from the Madding Crowd
Regissör: Nicholas Renton
År: 1998
Bathshebas beundrare

Gabriel Byrne, Rhys Ifans, Reese Witherspoon, Bob Hoskins, Jonathan Rhys Meyers, James Purefoy, Romola Garai, Tony Maudsley, Deborah Findlay, Geraldine McEwan, Eileen Atkins, Jim Broadbent, Barbara Leigh-Hunt

Matthew Faulk, Julian Fellowes

Drama, Romantik

Storbritannien, USA
Diskussioner om Fåfängans marknad  (0 diskussioner)
Kommentarer om Fåfängans marknad (75 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   31/10 2017
idaho1981 (Anmäl)   23/4 2016
Har svårt att bestämma mig. Hade väldigt låga förväntningar så den var bättre än jag väntat. Skådespeleriet är det som övertygar mest, från samtliga skådisar. De får en stark 3:a och filmen i övrigt en 2:a, så det blir nog en svag trea (eller stark tvåa).
Krille80 (Anmäl)   14/12 2014
Enligt mig är det omöjligt att misslyckas med filmatiseringar av kostymdrama som baseras på kända böcker. När man sedan fyller filmen med erkänt duktiga skådespelare och sedan toppar det med Reese Whiterspoon så kan det inte bli annat än bra, i detta fall riktigt bra. Reese är fullständigt ljuvlig och imponerar på mig.
gubben viktor (Anmäl)   24/8 2013
Jag blev tokig på tjejerna som båda var hopplösa på var sitt sätt. Vanligen älskar jag brittiska kostymdraman men det här var trist och saknade romantik. Se min lista Kostymdraman jag sett för tips på bättre filmer i samma genre.
NoWireHangers (Anmäl)   15/7 2012
Långdragen historia med massor av karaktärer varav ingen känns särskilt intressant.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Fåfängans marknad