Vänligt bemötande

Originaltitel: County Hospital
Regissör:James Parrott
Utgivningsår:1932

Om Vänligt bemötande:

Helan ligger på sjukhus med brutet ben, Halvan kommer och hälsar på och gör livet surt för Helan. På väg hem från sjukhuset kör Halvan trots att han råkat satt sig på en spruta med sömnmedel tidigare.

Stan Laurel, Oliver Hardy, William Austin, Baldwin Cooke, Billy Gilbert, Belle Hare, Frank Holliday, Lilyan Irene

Kortfilm, Komedi

Helan och Halvans lustiga bravader

Diskussioner om Vänligt bemötande  (0 diskussioner)
Kommentarer om Vänligt bemötande (5 st)
Dr Vergerus (Anmäl)   23:48 20/3
En av otaliga lysande filmer med två av de främsta komikerna - Laurel&Hardy. Vilken njutning!
jsa86_86 (Anmäl)   18/9 2017
Tekniken har gått framåt, men vad spelar det för roll ?. Det är underhållning som räknas ;)
fridenpaden (Anmäl)   26/6 2008
County Hospital har nog de sämsta specialeffekter jag någonsin varit med om, vilket gör den lite rolig pga det.
Czechflash (Anmäl)   8/2 2006
Nja, en lite svagare H&H, men första halvan är bra på sjukhuset med ägget och sedan läkaren. Bilåkandet mot slutet är dock tyvärr dåligt.
Kubrick (Anmäl)   26/12 2003
Det enda riktigt roliga är när Halvan råkar knuffa ut läkaren genom fönstret med vikten till Helans benlyft så han åker upp i taket.