Vänner för livet

Originaltitel: Reign Over Me
Regissör:Mike Binder
Utgivningsår:2007

Om Vänner för livet:

Filmen handlar om en man som förlorade hela sin familj under terrorattacken i New York den 11 september. Han stöter ihop med en gammal rumskompis från college och det verkar som deras återupptäckta vänskap kan hjälpa honom att sakta återhämta sig från sin stora sorg.

Titel: Adam
Originaltitel: Moneyball
Regissör: Bennett Miller
År: 2011
Moneyball

Adam Sandler, Don Cheadle, Jada Pinkett Smith, Liv Tyler, Saffron Burrows, Cicely Tyson, Robert Klein, Melinda Dillon, Camille LaChe Smith, Mike Binder, Ted Raimi, John de Lancie, Paula Newsome, Rae Allen, Paul Butler, Donald Sutherland

Mike Binder

Drama

Recension Vänner för livet

- niklasringdahl sätter betyg 3 och skriver:
Det finns få händelser i det moderna USA:s historia som når upp till magnituden hos terrorattacken mot World Trade Center den 11:e september. Många både dokumentära och fiktiva skildringar av olika vinklar av den tragedin har nu dykt upp på vita duken, ofta med ett hjältetema i bakgrunden. "Vänner för livet" försöker ta ett annat grepp och använda denna händelse som fond för ett drama som egentligen...

Recension av Vänner för livet - Läs hela!

Diskussioner om Vänner för livet  (0 diskussioner)
Kommentarer om Vänner för livet (406 st)
okidoki (Anmäl)   25/7 2017
Gripande.
wasteoftime (Anmäl)   23/4 2017
Den här filmen alltså. Den är både underlig, och genialisk på samma gång. Och den visar på något sätt det mänskliga psyket på ett sätt film sällan vågar, eller kan göra. Knasigheter blandas med extremt mörka aspekter. Och det funkar, tycker jag. Det känns trovärdigt, om än i viss mån lite högljutt på sina håll. Och antagligen den bästa reflektionen av katastrofers konsekvenser som jag har sett. Det får en bli en femma, för jag är imponerad, underhållen, skrattar, gråter och känner allt man kan känna däremellan om vartannat. En sista fotnot är att Adam Sandler I den här frisyren och vissa vinklar är rätt så lik Bob Dylan.
annchen81 (Anmäl)   28/3 2017
Var skeptisk till Sandler i en seriös roll. Han klarar det över förväntan, men har svårt att ta hans sätt att tala på helt seriöst efter allt oseriöst han gjort. Men överlag en fin film.
Stygga-Vargen (Anmäl)   12/11 2016
Väldigt gripande och stundvis ganska rolig film med väldigt bra skådespelare. Här visar Sandler att han klarar av seriösa roller också. Musiken är ett plus i kanten.
supermancover (Anmäl)   6/5 2016
Can't believe I'm saying this, men Sandler är bra i denna?!!??! Herregud. Trodde verkligen aldrig att jag skulle säga något sånt. Hela filmen är jättebra och fin. Tyckte mycket om den. En stark fyra!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Vänner för livet