Vår Herre tar semester

Originaltitel: Vår Herre tar semester
Regissör:Peter Winner
Utgivningsår:1947

Om Vår Herre tar semester:

Mr. Schwartz och Mr. White är två herrar som ser ut som folk gör mest. Men skenet bedrar. I själva verket är de helt övernaturliga. Schwartz är utsänd av Djävulen för att sprida ondska bland människorna, White är utsänd av Vår Herre för att sprida godhet.

Titel: Bruce den allsmäktige
Originaltitel: Bruce Almighty
Regissör: Tom Shadyac
År: 2003
Genre: Drama, Komedi, Fantasy
Bruce den allsmäktige

Curt Masreliez, Barbro Ribbing, Rune Halvarsson, Torsten Winge, Ib Schønberg, Åke Brodin, Ulla Norgren, Lolita Russel Jones, Viveca Serlachius, Teeri Stenhammar, Gustaf Torrestad

Peter Winner

Komedi

Sverige
Diskussioner om Vår Herre tar semester  (0 diskussioner)
Kommentarer om Vår Herre tar semester (7 st)
Andra våningen (Anmäl)   8/3 2018
Mycket svag trea från mig. På gränsen till debilt, men i varje fall en udda fågel, även för sin tid. Året därpå kom Fängelse. Spännande år för svensk film.
Herr Arne (Anmäl)   13/4 2011
Detta manus har potential som inte fullt ut tas till vara. Taffligheter i gestaltning och en usel backprojektionscen cementerar tvåan.
yrkeschaufföre (Anmäl)   8/11 2009
Jag missade början, och det var ju synd för det här var oväntat bra.
Mareld (Anmäl)   18/6 2008
Obegriplig titel förresten.
Mareld (Anmäl)   18/6 2008
Ypperligt charmerande. Det är synd att det är så lite himmel och helvete i filmer. Synd om tjejen förresten om han skulle dö sen om ett halvår.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Vår Herre tar semester