Varför bad de inte Evans?

Originaltitel: Why Didn't They Ask Evans?
Regissör:John Davies, Tony Wharmby
Utgivningsår:1980

Om Varför bad de inte Evans?:

En döende mans sista ord "Varför bad de inte Evans?" sänder Bobby Jones och Frances Derwents på en dödlig jakt på vem Evans är och varför ingen frågade honom..

John Gielgud, Connie Booth, Doris Hare, Francesca Annis, Bernard Miles, Roy Boyd, Leigh Lawson, Eric Porter, James Warwick, James Cossins, Colin Cunningham, Joan Hickson, Robert Longden, Madeline Smith, Debbie Armstrong, Eirik Barclay, Chris Cregan

Pat Sandys

Thriller, Mysterium

Storbritannien
Med i listor: Agatha Christie
Diskussioner om Varför bad de inte Evans?  (0 diskussioner)
Kommentarer om Varför bad de inte Evans? (2 st)
emmycaution (Anmäl)   5/8 2009
Jisses vad de drar ut på den. Man hinner ju läsa ut boken innan filmen är slut. "Detektiverna" i filmen verkar ha problem att få handlingen att gå framåt medan de tänker så man måste vänta på att de resonerat klart och berättat vad de vet för varandra. De flesta karaktärer är fåniga och korkade men den har sina humoristiska stunder (vet inte om det är medvetet dock).
Mara Jade (Anmäl)   21/1 2007
På tok för lång...