Vargarnas land

Originaltitel: Never Cry Wolf
Regissör:Carroll Ballard
Utgivningsår:1983

Om Vargarnas land:

En forskare skall ta reda på om vargarna utgör ett hot mot befolkning och djur ute i obygden.

Titel: Into the Wild
År: 1975
Genre: Drama, Äventyr
Vägvisaren

Charles Martin Smith, Brian Dennehy, Zachary Ittimangnaq

Farley Mowat, Christina Luescher, Eugene Corr, Sam Hamm, Richard Kletter, Charles Martin Smith, Ralph Furmaniak

Drama

Diskussioner om Vargarnas land  (0 diskussioner)
Kommentarer om Vargarnas land (9 st)
Dutch (Anmäl)   2/12 2015
Lekfull men ändå rätt mörk.
Powha (Anmäl)   13/4 2013
En riktig man som bunkrar upp med öl för att han är full. För det andra är han en riktig akademiker. Till och med när allt är åt helvete ska han dokumentera vad som händer och dricka öl.
iwjrfbibruf8 (Anmäl)   30/1 2013
Det finns inga som helst sympatiska drag hos huvudkaraktären. Vid mötet med Rosie blir han totalt överkörd och har bunkrat upp med öl (!) och han beter sig som en mes hela tiden. Till och med efter att skottet mot flygplanet så är det en handling han gör i aversion och inte något uttänkt. Hela hans uppsyn får det att klia i mina nävar. Brutalt dålig film.
bubblo (Anmäl)   25/3 2010
Miljöerna är fina, men själva filmen märklig. Vilken är målgruppen? Ofta känns den som en barnfilm. Men samtidigt vill filmen vara "civilisationskritisk" på något märkligt sätt, med nakenhet på tundran, mycket visa gamla indianmän och diffusa tasksparkar mot civilisationen. Här blir filmen lite underlig och pinsam och snarare än insikter får man bilden av en rökelsedoftande vargmotiv-tshirt inköpt på Vattumannens bokhandel. Gillar ni storslagen natur och filosoferande över människan och vildmarken så rekommenderar jag er att hellre se "Vägvisaren" av Kurosawa eller Walkabout av Nocolas Roeg.
Czechflash (Anmäl)   27/7 2009
En skön äventyrsfilm likt en dokumentär och är lite som en blandning mellan Grizzly Man, Into the Wild och Vägvisaren (Dersu Uzala). Landskapet, fotot, musiken och vargarna gör det till en fyra.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Vargarnas land