Världarnas krig

Originaltitel: War of the Worlds
Regissör:Steven Spielberg
Utgivningsår:2005

Om Världarnas krig:

En nyfilmatisering av H.G. Wells klassiska science fiction-thriller om den storslagna kampen för människosläktets framtid och överlevnad. Utomjordingarna attackerar Jorden på hundratals platser samtidigt, storstäder krossas och inget kan stoppa inkräktarna. Filmen fokuserar på Ray Ferrier, som tvingas fly för att rädda sig själv och sina två barn från armén av illvilliga mördarmaskiner från yttre rymden. Världarnas krig har börjat!
Se filmen på Plejmo

Regissör: Michael Bay
År: 2011
Genre: Action, Äventyr, Science Fiction
Transformers 3

Tom Cruise, Dakota Fanning, Tim Robbins, Miranda Otto, Justin Chatwin, David Alan Basche, Daniel Franzese, Morgan Freeman (röst)

David Koepp, Josh Friedman

Drama, Action, Thriller, Äventyr, Science Fiction

Recension Världarnas krig

- connya sätter betyg 4 och skriver:
Jag har alltid gillat Spielberg. För mig handlar film om att både beröras och att underhållas - och även om min husgud kanske inte alltid gjort mästerverk finns det många otroligt välgjorda filmer på hans lista. 1993 gjorde Jurassic Park ett intryck på mig som sitter än idag och med "Världarnas Krig" är det dags för nästa storfilm. Jag gillade "Catch Me If You Can" och "The Terminal" men...

Recension av Världarnas krig - Läs hela!

Med i listor: H.G. Wells, Sci Fi-litteraturbaserat
Diskussioner om Världarnas krig  (0 diskussioner)
Kommentarer om Världarnas krig (1174 st)
Rai (Anmäl)   01:45 2/1
Den filmen föll mig inte alls i smaken!!!
BrutusBeefcake (Anmäl)   16/11 2016
Det här var totalt värdelöst. Klart det sämsta jag sett av Spielberg. Dumma, osympatiska karaktärer och ett så otroligt dåligt slut. Orkade de inte skriva ett ordentligt slut? Njaa, vi låter Morgan Freeman berätta det istället! Han är ju så mysig..Totalt slöseri med tid, blir förbannad. (2-/15)
Rick Dekard (Anmäl)   19/2 2016
E.T. Phone home?
fisk0 (Anmäl)   8/2 2016
Robbie är en osannolikt dum karaktär, men jag blev ändå förvånad över hur mycket jag uppskattade filmen. Förvånansvärt trogen boken, med en fantastiskt mäktig tolkning av marsianernas vrål.
vonadel (Anmäl)   5/8 2015
Det händer verkligen inte ofta, men jag drar faktiskt till med ett toppbetyg på denna! Jag tycker det är en fantastisk stämning filmen igenom, och mycket beror det faktiskt på Dakota Fanning som gör en fantastisk prestation sin unga ålder till trots. De lyckas också flera gånger skapa ordentliga ångestkänslor. Dessa fick faktiskt min kompis att lämna biosalongen när det begav sig. Det säger kanske mer om min kompis än om filmen iofs. :) Håller dock med om att blu-ray versionen inte var mycket att hänga i julgranen. Kornig och halvtaskig kvalle över lag. Skulle lika gärna kunnat vara DVD. 9/10
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Världarnas krig