Varning Washington

Originaltitel: The Distinguished Gentleman
Regissör:Jonathan Lynn
Utgivningsår:1992

Om Varning Washington:

Storskojaren Thomas Jefferson Johnson går in för en politisk karriär. Han passar knappast i möblerade rum, än mindre i fina kongresskretsar, men det gör inte de "riktiga" politikerna heller.

Titel: Greedy
Regissör: Roger Spottiswoode
År: 1990
Genre: Komedi, Action
Air America

Eddie Murphy, Lane Smith, Sheryl Lee Ralph, Joe Don Baker, Victoria Rowell, Grant Shaud, Kevin McCarthy, Charles S Dutton, Victor Rivers, Chi McBride, Sonny Jim Gaines, Noble Willingham, Gary Frank, Daniel Benzali, Cynthia Harris

Marty Kaplan

Komedi

Diskussioner om Varning Washington  (0 diskussioner)
Kommentarer om Varning Washington (38 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   28/10 2017
Krille80 (Anmäl)   4/12 2014
I denna giftiga men också väldigt roliga skildring om det amerikanska politiska spelet kommer Eddie Murphy verkligen till sin rätt. När han sedan backas upp av många och duktiga birollsaktörer så blir detta en riktigt välspelad komedi. Helt klart en underskattad komedi som kommit i skymundan. Den är nästan 2 timmar lång vilket är lite väl mycket. 3+
Rune2000 (Anmäl)   27/5 2013
Helt ok 80-tals komedi med Eddie Murphy som tyvärr tappar lite mot slutet då filmen plötsligt försöker att ändra stilen till en drama innan den än en gång övergår till komedin. Jonathan Lynn visar än en gång att man kan göra rätt så charmiga komedier utan att nödvändigtvis förlita sig på slapstick.
HerrNenne (Anmäl)   14/8 2012
Storyn är kul även om det tappar mot slutet och crescendot är lite fånigt. Men Eddie Murphy är grymt rolig och väldigt bra!
KyLLo (Anmäl)   22/6 2012
Det här är tidsslöseri. Det finns en hel del halvbra filmer i den här genren, men den här var totalt ointressant och inte ett dugg rolig heller. Jag väntade och väntade och blev bara mer uttråkad. Humorn verkar bygga på att Murphy flinar lite ibland, att en tant använder grova ord, att någon har svårt att svara i telefonen, att han klär ut sig. Hm... Etta.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Varning Washington