Velvet Buzzsaw

Originaltitel: Velvet Buzzsaw
Regissör:Dan Gilroy
Utgivningsår:2019

Om Velvet Buzzsaw:

En fruktad kritiker, en iskall gallerist och en ambitiös assistent får tag på några tavlor av en konstnär som nyligen gått bort – och konsekvenserna blir allvarliga.

Jake Gyllenhaal, Rene Russo, Zawe Ashton, Tom Sturridge, Toni Collette, Natalia Dyer, Daveed Diggs, John Malkovich, Billy Magnussen, Alan Mandell, Mig Macario, Nitya Vidyasagar, Sedale Threatt Jr, Rob Brownstein, Mark Steger

Dan Gilroy

Drama, Thriller, Skräck, Mysterium

Med i listor: Medlemmarnas senast betygsatta nya filmer
Diskussioner om Velvet Buzzsaw  (0 diskussioner)
Kommentarer om Velvet Buzzsaw (18 st)
Christofer (Anmäl)   21:47 9/3
28/2 2019: Inte den slags film jag hade väntat mig. Dock några snyggt genomtänkta detaljer i vissa scener. John Malkovich gör sig förresten inte bra som bifigur i små roller, han behöver mer utrymme för att komma till sin rätt.
F-M-J (Anmäl)   03:12 27/2
Regin, skådespelet, fotot och produktionen håller jätte hög klass men tyvärr stjälper "poängen" med filmen någon oerhört. Det hela blir taktlöst och ointressant och blir till slut "yet another slasher". Förvånansvärt initiativ, var så lovande.
Barneyk (Anmäl)   11:31 26/2
Snygg, speciell och välspelad! Jag sugs verkligen in i den här absurda konstvärlden och den mystiska känslan med dom okända konstverken funkar jättebra. Snyggt gestaltade karaktärer med intressanta relationer och snygga dödsscener och det är mycket som är bra. Men det känns också hela tiden som en trea, svårt att sätta fingret på varför det inte lyfter. Men en ganska stark trea är det absolut, speciell och jag vet aldrig riktigt var den är på väg.
Venatici (Anmäl)   12:25 24/2
Bra start, men slutade i total antiklimax.
wasteoftime (Anmäl)   22:49 18/2
1,2
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Velvet Buzzsaw