Velvet Buzzsaw

Originaltitel: Velvet Buzzsaw
Regissör:Dan Gilroy
Utgivningsår:2019

Om Velvet Buzzsaw:

En fruktad kritiker, en iskall gallerist och en ambitiös assistent får tag på några tavlor av en konstnär som nyligen gått bort – och konsekvenserna blir allvarliga.

Jake Gyllenhaal, Rene Russo, Zawe Ashton, Tom Sturridge, Toni Collette, Natalia Dyer, Daveed Diggs, John Malkovich, Billy Magnussen, Alan Mandell, Mig Macario, Nitya Vidyasagar, Sedale Threatt Jr, Rob Brownstein, Mark Steger

Dan Gilroy

Drama, Thriller, Skräck, Mysterium

Med i listor: Medlemmarnas mest betygsatta just nu, Medlemmarnas senast betygsatta nya filmer
Diskussioner om Velvet Buzzsaw  (0 diskussioner)
Kommentarer om Velvet Buzzsaw (13 st)
Engravadlax (Anmäl)   01:28 11/2
Samtidigt som det är jättekul att skoja om det psykopatiska hipsterprelatvälde som är det modernistiska konstetablissemanget, så är det också extremt cringe att ens se gestaltningar av det på film! Skräckelementen gifter sig inte så väl med den samhällskritiska humorn, jag hade nog föredragit att det blev ännu mer farsartat, men manus är väldigt kul; karaktäriseringarna av konstkritiker, modernkonstnärer, konsthandlare och galleriägare är så verklighetstrogna att jag misstänker att Dan Gilroy har turistat i det samhällsskiktet och bara lyft dialogerna från verkliga interaktioner. Som film är Velvet Buzzsaw inte i närheten av Gilroys Nightcrawler, och Woody Allens Midnight in Paris på samma tema är definitivt roligare, men den är sevärd för sin vassa satir: "We don't sell durable goods, we peddle perception."
setterwall (Anmäl)   04:08 10/2
Inledande 40 minuter är väldigt lovande och gläntar på dörren till en riktigt smart och psykologiskt thriller men sen urartar den till en fånig tonårs-skräckis. Extremt provocerande med en så lovande inledning. Kunde blivit en stark fyra. Vilken besvikelse.
S_Griffon (Anmäl)   22:38 8/2
Vet inte riktigt jag jag såg men men lämnade en skön och underlig känsla
Oskar_Olw (Anmäl)   21:54 8/2
Känns som två filmer i en och de passar inte alls ihop. Jag gillade början men samtliga dödsscener känns bara förutsägbara och halv-fåniga.
Tatty (Anmäl)   20:11 8/2
Gillade den lite läskiga handlingen/jhändelse i filmen som kändes mer mer spännande när Jake Gyllenhaal och Toni Collette är med vilket jag gillade dem allra mest i filmen.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Velvet Buzzsaw