Betyg idag: 1 248 Besökare idag: 4 710

Vem satte dit Roger Rabbit?

Originaltitel: Who Framed Roger Rabbit
Regissör:Robert Zemeckis
Utgivningsår:1988

Om Vem satte dit Roger Rabbit?:

Detektiven Eddie anlitas för att snoka runt i den sexiga Jessicas liv. Hon misstänks vara otrogen mot sin man - den tecknade kaninen och filmstjärnan Roger Rabbit. Problemet är att Eddie avskyr tecknade figurer.

Titel: Roger Rabbit åker berg-och-dalbana
Regissör: Joe Dante
År: 2003
Genre: Komedi, Familjefilm, Action, Äventyr, Fantasy
Looney Tunes: Back in Action

Bob Hoskins, Christopher Lloyd, Joanna Cassidy, Charles Fleischer (röst), Stubby Kaye, Alan Tilvern, Kathleen Turner (röst)

Jeffrey Price, Peter S Seaman

Komedi, Animerad, Familjefilm, Kriminalare, Fantasy, Mysterium

Recension Vem satte dit Roger Rabbit?

- carlmod sätter betyg 1 och skriver:
Detta är Disneys kombinerade tecknade och filmade film, där skådespelare och tecknade figurer varvas. Huvuddelen av filmen utspelas i riktiga kullisser med en "humoristisk film noir"-känsla, men en liten del i tecknade dito. Personligen kunde jag inte låta bli att göra vissa tolkningar som gör detta till en av disneys mest vederstyggliga filmer genom tiderna. I filmen finns det två typer av...

Recension av Vem satte dit Roger Rabbit? - Läs hela!

Diskussioner om Vem satte dit Roger Rabbit?  (0 diskussioner)
Kommentarer om Vem satte dit Roger Rabbit? (242 st)
Rai (Anmäl)   02:52 16/8
Riktigt kul film!!!
Filmfantast86 (Anmäl)   18/10 2017
Pingstpastorn (Anmäl)   5/8 2017
En del karaktärer är ganska störande och det drar ner betyget lite men annars är filmen bra.
Solidus (Anmäl)   28/12 2016
Ett tekniskt mästerverk som bjuder på skruvad kriminaldeckare samt fantastisk insats av Bob Hoskins. Jag njöt av filmen som liten och jag kan inte förneka att jag tycker minst lika mycket om den idag i vuxen ålder (den senaste titten övertyga mig om det och då har det gått cirka 20 år sedan jag såg filmen senast). "Vem satte dit Roger Rabbit?" är av de filmer som definierar begreppet filmmagi.
Stygga-Vargen (Anmäl)   23/10 2016
En av 80-talets bästa filmer, alla kategorier! Skruvad, tokrolig och spännande! Bob Hoskins gör sin bästa roll!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Vem satte dit Roger Rabbit?