Betyg idag: 1 291 Besökare idag: 6 051

Vem satte dit Roger Rabbit?

Originaltitel: Who Framed Roger Rabbit
Regissör:Robert Zemeckis
Utgivningsår:1988

Om Vem satte dit Roger Rabbit?:

Detektiven Eddie anlitas för att snoka runt i den sexiga Jessicas liv. Hon misstänks vara otrogen mot sin man - den tecknade kaninen och filmstjärnan Roger Rabbit. Problemet är att Eddie avskyr tecknade figurer.

Titel: Roger Rabbit åker berg-och-dalbana
Regissör: Rob Minkoff
År: 1989
Genre: Komedi, Familjefilm
Tummy Trouble

Bob Hoskins, Christopher Lloyd, Joanna Cassidy, Charles Fleischer (röst), Stubby Kaye, Alan Tilvern, Kathleen Turner (röst)

Jeffrey Price, Peter S Seaman

Komedi, Animerad, Familjefilm, Kriminalare, Fantasy, Mysterium

Recension Vem satte dit Roger Rabbit?

- m86 sätter betyg 5 och skriver:
Filmskapandet har nog aldrig varit så mästerlikt än det som förekommer i klassikern "Who framed Roger Rabbit?" från 1988. Att sätta ihop inspelningsfilm med animationer kan kanske verka enkelt idag med datorer, men för snart 20 år sen var det skillnad. För i detta mästerverk så användes det faktiskt ALDRIG datorer i någon scen, bara kameran och pennan kan man säga. När filmen börjar kan man tro...

Recension av Vem satte dit Roger Rabbit? - Läs hela!

Diskussioner om Vem satte dit Roger Rabbit?  (0 diskussioner)
Kommentarer om Vem satte dit Roger Rabbit? (242 st)
Rai (Anmäl)   16/8 2018
Riktigt kul film!!!
Filmfantast86 (Anmäl)   18/10 2017
Pingstpastorn (Anmäl)   5/8 2017
En del karaktärer är ganska störande och det drar ner betyget lite men annars är filmen bra.
Solidus (Anmäl)   28/12 2016
Ett tekniskt mästerverk som bjuder på skruvad kriminaldeckare samt fantastisk insats av Bob Hoskins. Jag njöt av filmen som liten och jag kan inte förneka att jag tycker minst lika mycket om den idag i vuxen ålder (den senaste titten övertyga mig om det och då har det gått cirka 20 år sedan jag såg filmen senast). "Vem satte dit Roger Rabbit?" är av de filmer som definierar begreppet filmmagi.
Stygga-Vargen (Anmäl)   23/10 2016
En av 80-talets bästa filmer, alla kategorier! Skruvad, tokrolig och spännande! Bob Hoskins gör sin bästa roll!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Vem satte dit Roger Rabbit?