Venom

Originaltitel: Venom
Regissör:Ruben Fleischer
Utgivningsår:2018

Om Venom:

Den nyligen avskedade journalisten Eddie Brock får extraordinära krafter när han blir värd för en utomjordisk livsform.

Tom Hardy, Michelle Williams, Riz Ahmed, Scott Haze, Reid Scott, Jenny Slate, Melora Walters, Woody Harrelson, Peggy Lu, Malcolm C Murray, Sope Aluko, Wayne Pére, Michelle Lee, Emilio Rivera

Kelly Marcel, Jeff Pinkner, Scott Rosenberg

Action, Thriller, Skräck, Science Fiction

USA, Kina
Med i listor: Superhjältar
Diskussioner om Venom  (0 diskussioner)
Kommentarer om Venom (32 st)
deftune (Anmäl)   00:06 19/1
Riktigt bra film, var inte riktigt som jag minns Venom dock. Han är ju Spideys ärkefiende. Sen kändes tjejen påklistrad. Men Tom Hardys prestation är så jäkla bra och det är en bitvis riktigt rolig film. CGI-effekterna var väl bitvis lite mindre och så börjar jag alltid gäspa när det är för långa actionsekvenser. Tror ändå detta nog är min favorit film i Marvel-universumet hittills. Men så gillar jag ju inte dessa tillrättalagda actionfester så jag är inte en vidare mätsticka för fans.
nyo267n (Anmäl)   02:26 8/1
Minns hur jag som liten brukade rita Venom och hur han var favoritkaraktären i Spider-Mans skurkgalleri. Castingen var perfekt på pappret men nu har man skapat en Eddie Brock utan någon som helst svärta, varför också Tom Hardy är totalt bortkastad. Den här filmen är som en mindre underhållande version av The Mask med Jim Carrey.
haajen (Anmäl)   30/12 2018
En har väl rätt kul medan en tittar men oj vad försumbar den här filmen är. Hardy gör bra i från sig men det här hade kunnat vara så mycket bättre.
Supernaut (Anmäl)   28/12 2018
Tom Hardy gör sitt bästa med ett rörigt manus. Gick att ta sig igenom, men riktigt svag.
Lord_Auto (Anmäl)   26/12 2018
Solklar etta