Venom

Originaltitel: Venom
Regissör:Ruben Fleischer
Utgivningsår:2018

Om Venom:

Den nyligen avskedade journalisten Eddie Brock får extraordinära krafter när han blir värd för en utomjordisk livsform.

Tom Hardy, Michelle Williams, Riz Ahmed, Scott Haze, Reid Scott, Jenny Slate, Ron Cephas Jones, Emilio Rivera, Peggy Lu, Sam Medina, Melora Walters, Jared Bankens, Wayne Pére, Sope Aluko, Michelle Lee

Kelly Marcel, Jeff Pinkner, Scott Rosenberg

Action, Thriller, Science Fiction

USA, Kina
Med i listor: Superhjältar
Diskussioner om Venom  (0 diskussioner)
Kommentarer om Venom (44 st)
RichardEk (Anmäl)   22:21 15/8
Lovande ansats och en bra start på filmen, men det blir lite väl strömlinjeformat ju längre filmen fortskrider. Med det sagt finns det underhållande och effektiva scener med en uppfriskande antihjälte från Marvels universum.
karlmats (Anmäl)   22:16 5/8
Jag hade ingen koll på Venom sen tidigare men en superhjältefilm med Tom Hardy i huvudrollen låter ju ändå full med potential så lite förväntningar hade jag nog ändå. Tyvärr klarar inte Hardy av att lyfta det här och det saknas även bra bikaraktärer och en engagerande skurk. Det mest underhållande blir ändå när Venom slänger ur sig one-liners till Hardy men det räcker ju inte för att fylla upp nästan två timmar. Inte speciellt dåligt, men ganska trött. En stabil 2a.
Biberkolben (Anmäl)   08:21 5/8
Väldigt överdriven och bitvis bisarr feelgoodkomedi. Svag start, men det tar sig. Stabil trea.
stoked87 (Anmäl)   09:15 3/8
ej en mcu film i marvel mest sony som är hungrig för att splittra och deras andra spin off filmer får se hur trilogin blir med att Venom aldrig träffat spindelmannen i denna alternativa universum.
dafreakish (Anmäl)   20:05 1/8
Verkligen inget vidare när den gode Ruben ger sig på antihjälten Venom. Slappt manus, känns som det gjorts förut, med få ljuspunkter. Hardy är dock utmärkt och jag hoppas det blir bättre nästa gång.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Venom