Venom

Originaltitel: Venom
Regissör:Ruben Fleischer
Utgivningsår:2018

Om Venom:

Den nyligen avskedade journalisten Eddie Brock får extraordinära krafter när han blir värd för en utomjordisk livsform.

Tom Hardy, Michelle Williams, Riz Ahmed, Scott Haze, Reid Scott, Jenny Slate, Melora Walters, Woody Harrelson, Peggy Lu, Malcolm C Murray, Sope Aluko, Wayne Pére, Michelle Lee, Emilio Rivera

Kelly Marcel, Jeff Pinkner, Scott Rosenberg

Action, Thriller, Skräck, Science Fiction

USA, Kina
Med i listor: Superhjältar
Diskussioner om Venom  (0 diskussioner)
Kommentarer om Venom (36 st)
Bomkia (Anmäl)   18:33 16/3
Dumt, men själva Venom-karaktären lyfter filmen. 3a.
Krilledood (Anmäl)   00:55 16/3
Mycket bättre än vad jag hade trott, och innehåller flera underhållande scener. Jag hade gärna sett mycket mer av de komiska inslagen som verkligen höjer filmen, och betydligt mindre av de slemmiga actionscenerna som inte alls når upp till samma klass som andra superhjältefilmer.
Hanness (Anmäl)   12:25 9/3
Bra, ser fram emot uppföljaren.
dudson (Anmäl)   14:58 4/3
Käss!! Hur skoj är det se Hardy springa runt i en svettig hood tröja?.. Noot so mutch!"( Finns såklart en del schyssta action/ effekter, men det räddar inte upp denna smörja från golvet. Vilket är synd då Venom är en cool karaktär.
deftune (Anmäl)   00:06 19/1
Riktigt bra film, var inte riktigt som jag minns Venom dock. Han är ju Spideys ärkefiende. Sen kändes tjejen påklistrad. Men Tom Hardys prestation är så jäkla bra och det är en bitvis riktigt rolig film. CGI-effekterna var väl bitvis lite mindre och så börjar jag alltid gäspa när det är för långa actionsekvenser. Tror ändå detta nog är min favorit film i Marvel-universumet hittills. Men så gillar jag ju inte dessa tillrättalagda actionfester så jag är inte en vidare mätsticka för fans.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Venom