Venom

Originaltitel: Venom
Regissör:Ruben Fleischer
Utgivningsår:2018

Om Venom:

Den nyligen avskedade journalisten Eddie Brock får extraordinära krafter när han blir värd för en utomjordisk livsform.

Tom Hardy, Michelle Williams, Riz Ahmed, Scott Haze, Reid Scott, Jenny Slate, Melora Walters, Woody Harrelson, Peggy Lu, Malcolm C Murray, Sope Aluko, Wayne Pére, Michelle Lee, Emilio Rivera

Kelly Marcel, Jeff Pinkner, Scott Rosenberg

Action, Thriller, Skräck, Science Fiction

Med i listor: Medlemmarnas mest betygsatta just nu, Medlemmarnas senast betygsatta nya filmer, Superhjältar
Diskussioner om Venom  (0 diskussioner)
Kommentarer om Venom (10 st)
krank-mma (Anmäl)   09:38 19/10
Bra, solid actionfilm som fångar Venom bra. Bra pacing som inte stressar framåt utan etablerar huvudpersonen och storyn ordentligt innan det blir dags för ösig datorgenererad fight. Bra musik, snygg CGI. Bra spel mellan Brock och Venom. Jag har svårt att hitta speciellt mycket att klaga på, faktiskt. Folk är så jävla gnälliga. Framför allt filmkritiker, tydligen. Jag förstår inte varför folk förväntade sig en "mörkare" film - har det något med trailers etc att göra? SLUTA KOLLA PÅ F*CKING TRAILERS, FOLK. Trailers är alltid sämst! Antingen avslöjar de för mycket eller så ger de fel intryck.
Mikael602 (Anmäl)   21:18 16/10
Filmen stressar framåt, dålig story och dålig dialog. Effekterna var bra och samspelet mellan Venom och Brock. I övrigt en ganska kass film.
Ajax Swan (Anmäl)   09:29 16/10
Nja, medioker. Cgi-fighten på slutet är fruktansvärd. Det bästa i filmen är samspelet mellan Brock och symbioten. 3:a (5/10)
cALLEf (Anmäl)   20:46 13/10
30% Critic reviews, 89% audienser score på rottentomatoes. Filmkritiker har tappat det fullständigt, förstår inte vad poängen med deras existens är när dom gång på gång går tvärs emot vad biobesökarna tycker. Kolla bara på The Last Jedi. Venom var klart över förväntan. Har inget problem med att Spider-Man inte var med. Tråkigt att den inte gjordes R rated men pengarna ska ju in. Tycker humorn funkade. Venoms karaktärer var intressant. Stark trea.
Björkman (Anmäl)   20:29 10/10
Helt okej effektmässigt och Hardy funkar som Brock (även om jag hellre sett någon som snarare såg ut som.. ptja Duke Nukem). Brock för mig har också lite mer självförtroende än Hardys version, men det kanske blir mer av den varan i kommande filmer (som lär produceras). Storyn är väl inte megatjock, men som uppstartsfilm för Venom (äntligen en vettig sådan) är det godkänt. Mest minus är annars för att jag hade förväntat mig filmen som än mörkare. Det blev lite för barnvänligt och humoristiskt många gånger (även om jag tyckte det var småkul själv så passade det inte helt). Mer vuxet tack. Allt som allt en väldigt stark tvåa. Det kunde gjorts så mycket mer.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Venom
Se filmen