Betyg idag: 3 004 Besökare idag: 5 021

Originaltitel: Venom
Regissör:Ruben Fleischer
Utgivningsår:2018

Om Venom:

Den nyligen avskedade journalisten Eddie Brock får extraordinära krafter när han blir värd för en utomjordisk livsform.

Tom Hardy, Michelle Williams, Riz Ahmed, Scott Haze, Reid Scott, Jenny Slate, Melora Walters, Woody Harrelson, Peggy Lu, Malcolm C Murray, Sope Aluko, Wayne Pére, Michelle Lee, Emilio Rivera

Kelly Marcel, Jeff Pinkner, Scott Rosenberg

Action, Thriller, Skräck, Science Fiction

USA, Kina
Med i listor: Medlemmarnas mest betygsatta just nu, Medlemmarnas senast betygsatta nya filmer, Superhjältar
Diskussioner om Venom  (0 diskussioner)
Kommentarer om Venom (24 st)
Genstruktur (Anmäl)   19:22 9/12
Skönt att den inte var sju timmar lång som allt annat nu för tiden.
Barneyk (Anmäl)   04:05 8/12
Det är så mycket här som verkligen inte alls är bra och vissa delar känns verkligen B, som hur det går från att vara mörk kväll till ljust på en kvart trots att det är sent på kvällen är en del av dialogen. Karaktärerna är platta och oengagerande trots så bra skådespelare. Hardy är den som klarar sig bäst och hans interaktion med Venom är ju det som ändå lyfter filmen, även om deras relation inte alls utvecklas eller byggs upp så väl som jag hoppats så är det ändå underhållande och charmigt. Sen är Venom fantastiskt snygg och cool och det är så frustrerande att det finns en så fantastisk film i det här men att den inte alls kommer fram. Eftersom filmen varit en gigantisk succé så lär vi få den uppföljare som det teasas om. Det som gnager är ju att så länge den här iterationen av Venom finns så känns det osannolikt att vi får se en annan, och det känns surt för det är en så fantastisk karaktär som jag vill se nå upp till sin potential på vita duken! Rätt stark tvåa ändå allt som allt! Klart underhållande!
abnormal (Anmäl)   21:19 5/12
Trots ganska låga förväntningar blev jag trött. Platta karaktärer och riktigt tamt manus. Oengagerande och bitvis borderline pinsam.
krank (Anmäl)   12:21 4/12
Absolut inte så dålig som jag förväntade mig efter all kritik. Kanske beror det delvis på att jag älskade Carnage mer än Venom som kid på 80-talet. Nej, det är inte en speciellt engagerande film - den är generisk och har en väldigt tvådimensionell antagonist och story - men den var trots det underhållande och mer humoristisk än jag trodde. Det är inte direkt vad jag ville ha eller förväntade mig av en Venom-film, men det gör den inte nödvändigtvis skräp. Filmens största problem är nog tyvärr just att den heter Venom (och PG-13 rating). Om den var något eget istället för ännu ett försök från Sony att kapitalisera på sina Marvel-rättigheter så tror jag den hade tagits emot som en kul och simpel film.
amam (Anmäl)   08:57 3/12
Tråkig action, kasst manus och ganska blek. Stark tvåa.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Venom